Ψηφιακό Μάρκετινγκ [open] (323-610400)

Δημήτρης Δρόσος

Description

 

Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές το σχετικό θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά κυρίως προσεγγίζει πρακτικά σύγχρονα θέματα στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή στρατηγική και την προώθηση στα ηλεκτρονικά κανάλια (web, mobile, κοινωνικά δίκτυα κ.ο.κ.), στη συμπεριφορά του καταναλωτή, στην αυξημένη δυνατότητα παραμετροποίησης και εξατομίκευσης του ψηφιακού περιεχομένου, στην ευχρηστία των δικτυακών τόπων, στα πληροφοριακά συστήματα CRM και στις προηγμένες εφαρμογές συλλογής, επεξεργασίας και αξιοποίησης επιχειρησιακών δεδομένων.

CC - Attribution-NonCommercial-NoDerivatives
Περιεχόμενο μαθήματος

Ορισμός Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Επιχειρηματικά μοντέλα. Σχεδιασμός Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Βασικά συστατικά στοιχεία πλάνου Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Διαχείριση Αξίας και Ευφυίας στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ. Ηλεκτρονική Διαχείριση Σχέσεων Πελατών. Κατανόηση συμπεριφοράς ηλεκτρονικού καταναλωτή. Αλλαγές και παράγοντες επηρεασμού συμπεριφοράς καταναλωτών. Λόγοι χρήσης, κατηγορίες χρηστών και εμπειρίες καταναλωτών στο διαδίκτυο. Θεωρητικά μοντέλα συμπεριφοράς καταναλωτών στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ. Tμηματοποίηση και στόχευση καταναλωτών στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ. Μίγμα Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Ο ρόλος των πωλήσεων στα πλαίσια της στρατηγικής του Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Ανάπτυξη στρατηγικών Μάρκετινγκ στο Ψηφιακό περιβάλλον. Μέθοδοι, τεχνικές και εργαλεία σχεδιασμού ψηφιακών διαφημίσεων. Τεχνικές μέτρησης αποτελεσματικότητας διαφημιστικών εκστρατειών. Επισκόπηση της Έρευνας Μάρκετινγκ. Πηγές, μέθοδοι διεξαγωγής και εργαλεία συλλογής στοιχείων. Προώθηση Πωλήσεων μέσω έρευνας Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Πληροφοριακά συστήματα Ψηφιακού Μάρκετινγκ.

Μαθησιακοί στόχοι

Να αποκτήσουν οι φοιτητές το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο στον χώρο του Ψηφιακού Μάρκετινγκ υιοθετώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση. Να κατανοήσουν τις βασικές πρακτικές διαστάσεις εφαρμογών και πληροφοριακών συστημάτων Ψηφιακού Μάρκετινγκ και να μπορούν να τις υλοποιήσουν, αλλά και να τις αξιολογήσουν.

Βιβλιογραφία
  • Chaffey D. (2008) Ηλεκτρονικό επιχειρείν και ηλεκτρονικό εμπόριο, 3η αμερικάνικη έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος
  • Καλτσογιάννης, A. (2007), «WEB 2.0: Χαρακτηριστικά και επίδρασή του σε επιχειρήσεις, κεντρική διοίκηση και χρήστες», Παρατηρητήριο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, τελευταία πρόσβαση 4 Απριλίου 2012,  http://www.observatory.gr/files/meletes/Web%202.0.pdf
  • Awad, N. and Krishnan, M. S. (2006), “The Personalization Privacy Paradox: an Empirical Evaluation of Information Transparency and the Willingness to be Profiled Online for Personalization”, MIS Quarterly, 30(1), pp. 13-28.
  • Rhee, C., Sanders, G., and Simpson, N. C. (2010), “I, Myself and e-Myself”, Communications of the ACM, 53(6), pp. 154-157
  • Stephen, A. and Toubia, O. (2010), “Deriving Value from Social Commerce Networks”, Journal of Marketing Research (JMR), 47(2), pp. 215-228
  • Thirumalai, S. and Sinha, K. K. (2009), “Customization Strategies in Electronic Retailing: Implications of Customer Purchase Behavior”, Decision Sciences, 40(1), pp. 5-36
  • Τhe Economist (2012) Clicks and bricks, τελευταία πρόσβαση 5 Απριλίου 2012, http://www.economist.com/node/21548241
  • Hoffman D. L. and Novak, T. P. (1996), “Marketing in hypermedia computer-mediated environments: Conceptual foundations”, Journal of Marketing, vol. 60, pp. 50-68.
  • Rappa, M. (2006), “Business Models on the Web”, τελευταία πρόσβαση 3 Μαΐου 2012, http://digitalenterprise.org/models/models.html
  • Magretta, J. (2002), “Why Business Models Matter”, Harvard Business Review, pp. 3-8 (May).
  • Porter, M. (2001), “Strategy and the Internet”, Harvard Business Review, vol. 79, no. 3, pp. 62-78
Μέθοδοι διδασκαλίας

Διδασκαλία καθ΄ έδρας και συμπληρωματική-ενισχυτική εκπαίδευση μέσω ασύγχρονης πλατφόρμας.

Μέθοδοι αξιολόγησης
  • Εξετάσεις
  • Εργασία (30% του τελικού βαθμού)
Προαπαιτούμενα

Γενικές προαπαιτούμενες γνώσεις στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.

Διδάσκοντες

 

Ο Δημήτρης Δρόσος είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) στο γνωστικό αντικείμενο του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Έχει μεταπτυχιακό με ειδίκευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο από το International MBA του ΟΠΑ και βασικό τίτλο σπουδών από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Παν. Κρήτης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στο ηλεκτρονικό επιχειρείν και ειδικότερα στην αποτελεσματικότητα ηλεκτρονικών μορφών προώθησης και διαφήμισης. Έχει πλήθος δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, όπως το International Journal of Electronic Commerce και το Electronic Commerce Research and Applications. 

Ομάδα στόχος

Φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.

Φοιτητές του Πανεπιστήμιου που είτε δραστηριοποιούνται ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Φοιτητές προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Ανώτατα και ανώτερα στελέχη που ειδικεύονται σε marketing, business development, πληροφορική, εξυπηρέτηση πελατών, προμήθειες, e-commerce, multichannel marketing, direct marketing, logistics, έρευνα αγοράς τα οποία επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους και τις ψηφιακές τους δεξιότητες. 

Προτεινόμενα συγγράμματα
  • Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, Βλαχοπούλου Μάρω, Δημητριάδης Σέργιος, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32997535, Έκδοση: 1/2013
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2014, Laudon Κ., Traver C. C., Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33154014, Έκδοση: 10η/2014

Units

Display advertising, video, social media, search, mobile

Ad formats στα μεγαλύτερα Διαδικτυακά sites, στο Google, στα κοινωνικά δίκτυα και στο κινητό τηλέφωνο.

Πώς μπορούμε να αξιολογήσουμε την απόδοση των διαφημιστικών εκστρατειών; Βασικοί τρόποι και μετρικές αποτελεσματικότητας. Key performance Indicators, CTR, Leads, Conversions. 

Onsite & off-page παράγοντες βελτιστοποίησης της κατάταξης στα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης.

Αλλαγή στην ασυμμετρία της πληροφορίας και μεγαλύτερη ισχύς του καταναλωτή. Η διαδικασία της αγοράς και η εξατομίκευση.

Η φύση και οι λειτουργίες του χρήματος. Ψηφιακό χρήμα και Bitcoin, νέα διαδικτυακή οικονομία.

Bitcoin πρώτο ψηφιακό νόμισμα. Η παραγωγή του, η αποθήκευσή του, και η διακίνησή του. Μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα.

Εξέλιξη της αγοράς, από τα premium SMS στα mobile apps, στις υπηρεσίες εντοπισμού θέσης (LBS) και στα QR codes. Internet of Things και η «6η αίσθηση». NFC και επαυξημένη πραγματικότητα στο κινητό.

Open Academic Course

Open Courses
OpenCourses Level: A

Num. of Visits :  4507
Num. of Hits :  15077