Studio IV-Concept Design [Open] (5114304 )

Σταυράκης Μόδεστος και Ξενάκης Ιωάννης

Περιγραφή

Το μάθημα Στούντιο 4 βασικό στόχο έχει την εισαγωγή στην μεθοδολογική, συνεργατική σχεδίαση στο εργαστήριο (Studio-Based Learning for Design) μέσω της υλοποίησης σχεδιαστικού έργου (Project-Based Learning for Design). Το μάθημα εστιάζει στην παραγωγή σχεδιαστικής γνώσης η οποία απαιτείται στα πρώτα στάδια της σχεδιαστικής διεργασίας και κυρίως στις φάσεις της Εννοιολογικής Σχεδίασης (conceptualisation phase). Σκοπός του μαθήματος είναι να ενσωματώσει τμήματα από την θεωρία της σχεδίασης (μεθοδολογίες σχεδίασης: θεωρητικά εργαλεία και μεθόδους) στην πρακτική χρήση παραδοσιακών και νέων μέσων με σκοπό την εκπαίδευση στην δημιουργία σχεδιαστικών προϊόντων.

Βιβλιογραφία

  • Εγχειρίδια του μαθήματος:

1. Norman, D. A. (2010). Σχεδιασμός των αντικειμένων της καθημερινότητας (2010th ed.). Κλειδάριθμος.
2. Cross, N. (2006). Designerly Ways of Knowing (1st ed.). Springer.
3. Παρμενίδης, Γ., & Διβάνη, Σ. (2005). Η μορφή του σχεδιασμένου αντικειμένου. Επίκεντρο.

  • Συμπληρωματική βιβλιογραφία: 

1. Hallgrim

Περισσότερα  
CC - Αναφορά Δημιουργού

Ενότητες

Περιγράφονται σαφώς οι εννοιολογικοί προσδιορισμοί και οι βασικότερες έννοιες του μαθήματος.  

Λέξεις κλειδιά: 3D design, μέσο σχεδιασμού

Στην ενότητα αυτή γίνεται αναφορά στην σημαντικότητα δημιουργίας ενός σενάριού, το οποίο είναι το πρώτο σημείο στην σχεδίαση κατά το οποίο περιγράφουμε το υπό σχεδίαση προϊόν ή την υπηρεσία.

Λέξεις κλειδιά:  δημιουργία σενάριού, σχεδιασμός

Στην ενότητα αυτή γίνεται αναφορά στην Αρχιτεκτονική Πληροφοριών (Information Architecture), δίνοντας έμφαση στα εξής σημεία:

  • Τη συνολική δομή (ή το σχήμα) της αλληλεπίδρασης: πχ. πώς τα κύρια μέρη της υπό σχεδίαση εφαρμογής σχετίζονται μεταξύ τους;
  • Groups & sub-groups : Τις κύριες ομάδες και υποομάδες που τελικά θα χρησιμοποιηθούν στην πλοήγηση (navigation). Θα πρέπει να περιγράψετε τι θα περιλαμβάνεται σε κάθε ομάδα ή υποομάδα μέσα από ένα συνδυασμό πραγμάτων, όπως: αντικείμενα, οθόνες, χρήστες, σύμβολα, εικονίδια, ήχοι που χρησιμοποιούνται για να παρέχουν την απαιτούμενη πληροφορία.
  • Metadata: μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μικρές περιγραφές ή όρους για επιμέρους αντικείμενα που να επεξηγούν την πληροφορία.

Λέξεις κλειδιά:  αρχιτεκτονική πληροφοριών, ομάδες 

Η παρούσα ενότητα αναφέρεται στη σημαντικότητα της οπτικής όρασης και την ανάγνωση του ατόμου και την επιρροή τους ως προς τον σχεδιασμό αντικειμένων.

Λέξεις κλειδιά:  όραση, ανάγνωση

Η παρούσα ενότητα αναφέρεται στο εργαλείο που μας βοηθάει να συνδέσουμε την αρχιτεκτονική της πληροφορίας, τη σχεδίαση της πλοήγησης και το σχεδιασμό των διεπαφώνείναι τα wireframes. Επιπροσθέτως, δίνεται έμφαση στα paper-prototypes είναι συνήθως ο πιο γρήγορος για να δημιουργήσετε ένα working product.

Λέξεις κλειδιά: σχεδιασμός, πρωτοτύπο

Ιδιαίτερη μνεία στην ενότητα αυτή δίνεται στο εργαλείο του ιστοριοπίνακα (storyboard) είναι απλά μια ακολουθία εικόνων (frames), όπου κάθε μία δείχνει ουσιαστικά μια χρονική στιγμή (μια κατάσταση του interface) κατά την πλοήγηση και αναπαριστά μέρος της οπτικής εμπειρίας του χρήστη με το σύστημα.

Λέξεις κλειδιά: ιστοριοπίνακας (storyboard), εικόνες 

Στόχος της παρούσας ενότητας είναι να δοθούν βασικές οδηγίες για την διαδικασία της αξιολόγησης την προετοιμασία της αλλά και την αποτίμηση της εμπειρίας του χρήστη.

Λέξεις κλειδιά:  Ιδεατές λύσεις, 3D Sketching

Στόχος της παρούσας ενότητας είναι να δοθούν βασικές οδηγίες για την διαδικασία της αξιολόγησης την προετοιμασία της αλλά και την αποτίμηση της εμπειρίας του χρήστη.

Λέξεις κλειδιά: αξιολόγηση, προετοιμασία

3D Lab: Εισαγωγή στην Μοντελοποίηση σε τρείς Διαστάσεις

Λέξεις κλειδιά: εργαστήριο, ασκήσεις

 

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2626
Αρ. Προβολών :  12158