Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Γραμματισμός [open]

(ΓΥ-10) -  Ιωάννης Γαλαντόμος

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση όλων των πτυχών που σχετίζονται με την έννοια του γραμματισμού, τα είδη του και το περιεχόμενο που αυτός έχει στις σύγχρονες κοινωνίες. Επίσης, θα γίνει αναφορά στις έννοιες της παιδαγωγικής του γραμματισμού και των πολυγραμματισμών, ενώ θα εξεταστούν οι εφαρμογές του θεωρητικού πλαισίου στην εκπαιδευτική πράξη.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο φοιτητής/η φοιτήτρια θα πρέπει να μπορεί:

    • να περιγράφει την έννοια του γραμματισμού
    • να αναφέρει ιστορικά στοιχεία για την εμφάνιση, εξέλιξη και διαμόρφωση του γραμματισμού
    • να περιγράφει την έννοια της παιδαγωγικής του γραμματισμού
    • να περιγράφει την έννοια της πολυτροπικότητας
    • να συζητά για τον σχολικό και κοινωνικό γραμματισμό
    • να περιγράφει την έννοια της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης
    • να συζητά για τις Σπουδές του Νέου Γραμματισμού
    • να συζητά για δομές της Διά Βίου Μάθησης στις οποίες πραγματώνεται η έννοια του γραμματισμού
    • να περιγράφει εφαρμογές του γραμματισμού στην εκπαιδευτική πράξη

    Ανθρώπινο Δυναμικό

    Διδάσκων

    Ιωάννης Γαλαντόμος, Επίκουρος Καθηγητής Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας

    Email: galantomos@aegean.gr  

     

    Επεξεργασία Υλικού

    Δρ. Ασημίνα Βαφειάδου, ΕΤΕΠ Τμ. Μεσογειακών Σπουδών

    Σαράντης Καρβουνίδης, εξωτερικός συνεργάτης

    Βιβλιογραφία

    Cook-Gumperz, J. (2008). Η κοινωνική δόμηση του γραμματισμού (Κοτσυφού, Ε., ελλ. μετάφραση). Αθήνα: Επίκεντρο.
    Halliday, M.A.K., & Martin, J. (1993). Writing Science: Literacy and Discursive Power. London: The Falmer Press.
    Kress, G., & Van Leeuwen, T. (1996). Reading Images. The Grammar of Visual Design. London & New York: Routledge.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Αρχάκης, Α. (2005). Γλωσσική Διδασκαλία και Σύσταση των Κειμένων. Αθήνα: Πατάκης.
    Baynham, M. (2002). Πρακτικές γραμματισμού (Αραποπούλου, Μ., ελλ. μετάφραση ). Αθήνα: Μεταίχμιο.
    Χαραλαμπόπουλος, Α. (2006). Γραμματισμός, κοινωνία και εκπαίδευση (Αραποπούλου, Μ. et al., ελλ. μετάφραση). Θεσσαλανίκη: ΙΝΣ (Ίδρυμα Μ. Τριανταφυλλίδη).