Preview

Selected image

Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα [open]

(321-8952) -  Δημήτρης Δρόσος

Description du cours

Το μάθημα επικεντρώνεται στις σύγχρονες ψηφιακές μορφές οργάνωσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης. Κύρια ζητήματα που αναδεικνύονται στο μάθημα είναι αυτά των μοναδικών χαρακτηριστικών που επιδεικνύει το ηλεκτρονικό επιχειρείν, όπως η παγκόσμια παρουσία, των δυνάμεων που πιέζουν τις επιχειρήσεις για στροφή στο ηλεκτρονικό αυτό μέσο (π.χ. ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις) και των νέων επιχειρηματικών μοντέλων τα οποία προέκυψαν μέσω του διαδικτύου και οι σημαντικές επιπτώσεις που επέφεραν στο κλασσικό επιχειρείν, όπως για παράδειγμα στη μουσική βιομηχανία.  Έμφαση δίνεται και στη στρατηγική των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων που διαρκώς διαφοροποιείται και μεταλλάσσεται καθώς και στη δύναμη του καταναλωτή που πλέον δεν είναι παθητικός δέκτης πληροφοριών αλλά συμμετέχει ενεργά στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου και παρεμβαίνει στις επιχειρηματικές διαδικασίες, μέσω των εργαλείων και εφαρμογών του Web 2.0.

Creation Date

lundi 27 octobre 2014

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Αρχές του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (Η.Ε.). Λιανικές Πωλήσεις στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Καταναλωτές στο Internet και Έρευνα Αγοράς. Β2Β Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Υλοποίηση ηλεκτρονικού καταστήματος. Ψηφιακό μάρκετινγκ και διαφήμιση στο Internet. Έρευνα αγοράς στο Internet. Βασικές λειτουργίες και τύποι ηλεκτρονικών αγορών. Ηλεκτρονικές δημοπρασίες. Επιχειρηματικό πλάνο. Κοινωνική υπολογιστική. Άλλες μορφές Η.Ε. (e-government, mobile, κ.λπ.), Στρατηγική στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Κατανόηση όλων των αρχών, των τύπων και των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Ο φοιτητής, στο τέλος του μαθήματος, θα είναι σε θέση να αναπτύξει ένα επιτυχημένο και πλήρως υλοποιήσιμο επιχειρηματικό σχέδιο για μια ψηφιακή επιχείρηση.

    Βιβλιογραφία

    Chaffey D. (2008) Ηλεκτρονικό επιχειρείν και ηλεκτρονικό εμπόριο, 3η αμερικάνικη έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος

    Καλτσογιάννης, A. (2007), «WEB 2.0: Χαρακτηριστικά και επίδρασή του σε επιχειρήσεις, κεντρική διοίκηση και χρήστες», Παρατηρητήριο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, τελευταία πρόσβαση 4 Απριλίου 2012,  http://www.observatory.gr/files/meletes/Web%202.0.pdf

    Η Καθημερινή (2012), «Έπεσε θύμα της πρωτοπορίας της», τελευταία πρόσβαση 3 Μαρτίου 2012, http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathextra_1_30/01/2012_425094

    The Economist (2010), “The web's new walls”, τελευταία πρόσβαση 2 Μαΐου 2012, http://www.economist.com/node/16943579

    Τhe Economist (2012) Clicks and bricks, τελευταία πρόσβαση 5 Απριλίου 2012, http://www.economist.com/node/21548241

    Hoffman D. L. and Novak, T. P. (1996), “Marketing in hypermedia computer-mediated environments: Conceptual foundations”, Journal of Marketing, vol. 60, pp. 50-68.

    Rappa, M. (2006), “Business Models on the Web”, τελευταία πρόσβαση 3 Μαΐου 2012, http://digitalenterprise.org/models/models.html

    Magretta, J. (2002), “Why Business Models Matter”, Harvard Business Review, pp. 3-8 (May).

    Porter, M. (2001), “Strategy and the Internet”, Harvard Business Review, vol. 79, no. 3, pp. 62-78

    Turban, E. King, D. McKay, J. Marshall, P. Lee, J and Vielhand, D. (2008), Electronic Commerce 2008: A Managerial Perspective. London: Pearson Education Ltd

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Διδασκαλία καθ΄ έδρας και συμπληρωματική-ενισχυτική εκπαίδευση μέσω ασύγχρονης πλατφόρμα.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    • Εξετάσεις
    • Εργασία (30% του τελικού βαθμού)

    Προαπαιτούμενα

    Γενικές προαπαιτούμενες γνώσεις στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

    Διδάσκοντες

    Ο Δημήτρης Δρόσος είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) στο γνωστικό αντικείμενο του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Έχει μεταπτυχιακό με ειδίκευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο από το International MBA του ΟΠΑ και βασικό τίτλο σπουδών από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Παν. Κρήτης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στο ηλεκτρονικό επιχειρείν και ειδικότερα στην αποτελεσματικότητα ηλεκτρονικών μορφών προώθησης και διαφήμισης. Έχει πλήθος δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, όπως το International Journal of Electronic Commerce και το Electronic Commerce Research and Applications. 

    Ομάδα στόχος

    Φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.

    Φοιτητές του Πανεπιστήμιου που είτε δραστηριοποιούνται ή σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

    Φοιτητές προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων.

    Ανώτατα και ανώτερα στελέχη που ειδικεύονται σε marketing, business development, πληροφορική, εξυπηρέτηση πελατών, προμήθειες, e-commerce, multichannel marketing, direct marketing, logistics, έρευνα αγοράς τα οποία επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους και τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, Βλαχοπούλου Μάρω, Δημητριάδης Σέργιος, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32997535, Έκδοση: 1/2013

    Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2014, Laudon Κ.,Traver C. C., Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33154014, Έκδοση: 10η/2014