Παρουσίαση/Προβολή
ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ι
(131420) - Anastasia Chourmouziadi
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα προσεγγίζει την έκθεση ως αφηγηματική πρακτική. Κατ΄αρχάς γίνεται μια εισαγωγή στην έννοια της αφήγησης και πώς αυτή μας βοηθά στη δημιουργία ελκυστικών, αποτελεσματικών επικοινωνιακά και πλούσιων ως προς το περιεχόμενο εκθεσιακών δράσεων. Στη συνέχεια εξετάζονται οι αφηγηματικές δυνατότητες των επί μέρους εκθεσιακών εργαλείων, ιδίως όταν αυτά εντάσσονται σε ένα ενιαίο εκθεσιακό σύνολο.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 20 Ιουλίου 2021
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το "εκθέτειν" αποτελεί μία πολύ παλιά πρακτική που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι προκειμένου να δηλώσουν κάτι που σκέφτονται, κάτι που θεωρούν σημαντικό, κάτι που θεωρούν ότι αποδίδει τις αντιλήψεις τους, την ιστορία τους, την ταυτότητά τους. Από τις αφίσες στον τοίχο ενός φοιτητικού δωματίου και τις οικογενειακές φωτογραφίες στο σαλόνι της γιαγιάς, έως τη βιτρίνα ενός καταστήματος και τις μεγαλοπρεπείς αίθουσες ενός μουσείου συναντάμε μικρές ή μεγαλύτερες, περισσότερο ή λιγότερο επεξεργασμένες εκθεσιακές απόπειρες που απευθύνονται σε κλειστά ή περισσότερο διευρυμένα "κοινά".
Στόχος του μαθήματος είναι να αναλύσει την εκθεσιακή πρακτική ως ένα ισχυρό πολυμεσικό επικοινωνιακό εργαλείο. Να διακρίνει, δηλαδή, τα επιμέρους αφηγηματικά μέσα που εν δυνάμει μπορούν να αξιοποιηθούν και να συζητήσει τις ιδιαιτερότητες, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του καθενός από αυτά. Στη συνέχεια, μέσα από μία σειρά ασκήσεων θα προσπαθήσουμε να δούμε στην πράξη πώς και γιατί τα εργαλεία αυτά μπορούν να χρησιμοποιοηθούν για την υποστήριξη μίας συγκεκριμένης αφήγησης
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση βασίζεται στις εργασίες. Και συγκεκριμένα συνυπολογίζονται ο βαθμός στις τέσσερις ενδιάμεσες εργασίες (που αναλογούν στο 50% του βαθμού) και εκείνος της τελικής εργασίας (που αναλογεί στο άλλο 50% του βαθμού) :
ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ =[(Β1+Β2+Β3+Β4)/4+Β5]/2