Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή [Open] (5116104 )

Κουτσαμπάσης Παναγιώτης και Βοσινάκης Σπυρίδων

Περιγραφή

Η Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (Human-Computer Interaction) ασχολείται με τη σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση διαδραστικώνπροϊόντων και συστημάτων Η/Υ που υποστηρίζουν αποτελεσματικά τους ανθρώπους σε καθημερινές δραστηριότητες, καθώς και με την μελέτη των σχετικών φαινομένων που προκύπτουν από την διαδικασία.

Το μάθημα περιλαμβάνει Θεωρία και Εργαστήριο (3Θ+2Ε) ανά εβδομάδα.
- Θεωρία (3 ώρες): Διαλέλεις, παραδείγματα, βίντεος, συζήτηση, απορίες.
- Εργαστήριο (2 ώρες, σε 2 γρουπ φοιτητών): 
---- (α' μέρος, 6 εβδομάδες): Σχεδίαση Διεπαφών με το Blend for Visual Studio 2013.
---- (β' μέρος, 7 εβδομάδες): Παραδείγματα εφαρμογής μεθόδων σε σχέση με την εργασία σας (χρήστες, σενάρια, πρωτότυπα σε χαρτί, διαμορφωτική και συμπερασματική αξιολόγηση).

Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν/μπορούν (να):
- Επίγνωση εύρους ανθρωποκεντρικών μεθόδων έρευνας, σχεδίασης και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων, όπου οι χρήστες είναι στο κέντρο της διαδικασίας τόσο ως προς τις ανάγ

Περισσότερα  
CC - Αναφορά Δημιουργού

Ενότητες

Γνωστικό αντικείμενο, σημασία (για το πρόγραμμα σπουδών, και γενικότερα), πρακτικά θέματα παρακολούθησης και αξιολόγησης. 

Λέξεις κλειδιά: ορισμοί, ιστορική αναδρομή, πρακτικά του μαθήματος

Σκοπός και γενικά ζητούμενα της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή. Ιστορική αναδρομή Τεχνολογιών και Στυλ Αλληλεπίδρασης. Επισκόπηση αρχών σχεδίασης και ευχρηστίας διαδραστικών συστημάτων. Σχεδιαστικά υποδείγματα (design patterns) για διαδραστικά συστήματα παγκόσμιου ιστού και προσωπικού υπολογιστή. Κύκλος ζωής της ανάπτυξης διαδραστικών συστημάτων. Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση για την ανάπτυξη διαδραστικών συστημάτων, και άλλες προσεγγίσεις. 

Λέξεις κλειδιά: στυλ και παραδείγματα αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή, νόμοι ευχρηστίας, αρχές ευχρηστίας, κύκλος ζωής της ανάπτυξης διαδραστικών συστημάτων, πρότυπα αλληλεπίδρασης για βασικές διαδραστικές τεχνολογίες. 

Μέθοδοι, τεχνικές, στρατηγικές και μοντελοποίηση για: Παρατήρηση, συνεντεύξεις, focus groups, υπάρχουσα τεκμηρίωση, αναζήτηση πλαισίου (contextual inquiry), ανάλυση ανταγωνιστών, ομαδοποίηση χρηστών και περσόνας, ανάλυση SWOT, στοχοθέτηση, κ.α.

Λέξεις κλειδιά: Παρατήρηση, συνεντεύξεις, focus groups, υπάρχουσα τεκμηρίωση, αναζήτηση πλαισίου (contextual inquiry), ανάλυση ανταγωνιστών, ομαδοποίηση χρηστών και περσόνας, ανάλυση SWOT, στοχοθέτηση. 

Μέθοδοι: Σύνοδοι ερμηνείας, σχεδίαση με βάση σενάρια, καταιγισμός ιδεών. - Μοντέλα: Προκαταρκτική σχεδίαση: Όραμα, εννοιολογικό μοντέλο, σενάρια χρήσης και εικονογραφημένα σενάρια. Λεπτομερής σχεδίαση: ροή πληροφορίας, Wireframes, σχεδίαση οθονών.

Λέξεις κλειδιά: Σύνοδοι ερμηνείας, σχεδίαση με βάση σενάρια, καταιγισμός ιδεών, Όραμα, εννοιολογικό μοντέλο, σενάρια χρήσης και εικονογραφημένα σενάρια, ροή πληροφορίας, Wireframes, σχεδίαση οθονών.

Επιθεωρήσεις ευχρηστίας, διαμορφωτικές και συμπερασματικές δοκιμές ευχρηστίας με χρήστες, πλάνο αξιολόγησης, μέθοδοι αξιολόγησης προσβασιμότητας, μέθοδοι αξιολόγησης εμπειρίας.

Λέξεις κλειδιά: Επιθεωρήσεις ευχρηστίας, διαμορφωτικές και συμπερασματικές δοκιμές ευχρηστίας, πλάνο αξιολόγησης, μέθοδοι αξιολόγησης προσβασιμότητας, μέθοδοι αξιολόγησης εμπειρίας.

Το εργαστήριο περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:

- Εισαγωγή στο MS Visual Studio, Blend, XAML (1E)
- Σχήματα, χρώματα, κινηματική (shapes, colour, animation) (1Ε)
- Διατάξεις (layouts) (1Ε)
- Συστατικά διεπαφής (user interface components) (2Ε)
- Στυλ και περιγράμματα (styles and templates) (2E)
- Δέσμευση δεδομένων (data binding) (2Ε)
- Συμβάντα και χειριστές συμβάντων (events, event handlers) (2E)
- Δεδομένα κατά το χρόνο της σχεδίασης (design-time data) (2Ε).
 
Λέξεις κλειδιά: MS Visual Studio, Blend, XAML, Σχήματα-χρώματα-κινηματική, Διατάξεις, Συστατικά διεπαφής, Στυλ και περιγράμματα, Δέσμευση δεδομένων, Συμβάντα και χειριστές συμβάντων, Δεδομένα κατά το χρόνο της σχεδίασης.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  4550
Αρ. Προβολών :  15190