Digital Storytelling - Ψηφιακές μορφές αφήγησης

Alexandros Merkouris- Αλέξανδρος Μερκούρης

Description

In this course is undertaken the intensive practice of fundamental audiovisual and interactive narrative techniques from script writing and staging to the final editing of transmedia works.

Στο μάθημα αυτό επιχειρείται η εντατική εξάσκηση στις βασικές τεχνικές οπτικοακουστικής και διαδραστικής αφήγησης που οριοθετούνται από τη συγγραφή σεναρίου και τη μικροσκηνοθετική (στήσιμο πλάνου) και μακροσκηνοθετική (μοντάζ) προσέγγιση της κατασκευής ενός οπτικοακουστικού έργου, καθώς και στις τεχνικές προσαρμογής των οριζόμενων εικονικών κόσμων σε διαδραστικά αφηγήματα. Μεγάλη σημασία δίνεται εκτός από την θεωρητική κατάρτιση στις ανωτέρω έννοιες και στην εφαρμογή των τεχνικών αυτών στη διάρκεια υποχρεωτικών εργαστηρίων.

Units

In this session we provide the timeline of the narrative techniques invented from the ancient times to today's digital era. We categorise all narration notions that are used in contemporary works independently of their appearance in the History of civilisations.

Δίνεται συνοπτικά το χρονικό των αφηγηματικών τεχνικών που εφευρέθηκαν από την αρχαιότητα έως και την ψηφιακή εποχή μας. Κατηγοριοποιούνται όλες οι έννοιες της αφήγησης που χρησιμοποιούνται και σήμερα, άσχετα από το πότε πρωτοπαρουσιάστηκαν στην ιστορία των πολιτισμών.

Emphasis is given to Transmedia World Building techniques that aim at the creation of multiple representations destined to multiple media platforms (transmedia storytelling). The paradigm shift in storytelling is explained, as well as the importance of methodological frameworks to draft adequate design documents.

Δίνεται έμφαση στις τεχνικές δημιουργίας επινοημένων κόσμων που μπορούν να αναπαρασταθούν σε πολλαπλά ψηφιακά μέσα (transmedia storytelling). Επιχειρείται η κατανόηση των διαφορών στη δημιουργική διεργασία που επιβάλλει η νέα ψηφιακή πραγματικότητα, ιδιαίτερα η ανάγκη προσέγγισης της με βάση τις μεθοδολογίες σχεδίασης.

The stages of the design process for the implementation of an audiovisual work are analysed, followed by the description of the deliverables (design documents) resulting from each stage of the design process.

Δίνονται τα βασικά στάδια δημιουργίας σχεδιαστικών κειμένων για οπτικοακουστικά έργα και αναλύονται τα παραδοτέα κάθε σταδίου της σχεδιαστικής διαδικασίας.

The notions of concept, synopsis, plot, treatment and script are analysed following the dominant approach in Film Theory and Practice.

Αναλύονται οι έννοιες του θέματος, της πλοκής, της ιστορίας και του σεναρίου με βάση την κινηματογραφική θεωρία και πρακτική.

This session is dedicated to the central role of protagonistic characters in fiction films and various character design methods are presented based on the current scholar litterature.

Αναδεικνύεται ο κεντρικός ρόλος των πρωταγωνιστικών χαρακτήρων στα έργα μυθοπλασίας και παρουσιάζονται σύγχρονες σχεδιαστικές μέθοδοι για την υλοποίηση της σχεδίασης χαρακτήρων.

The theory of Film Direction is approached in both micro (screen composition, shot staging) and macro (visual narration, editing, visual transition effects) levels.

Παρουσιάζονται οι κανόνες για τη σκηνοθεσία οπτικοακουστικών έργων, τόσο σε μικροσκηνοθετικό (στήσιμο πλάνου, κατανομή ισχυρών στοιχείων στην οθόνη) όσο και σε μακροσκηνοθετικό επίπεδο (οπτική αφήγηση, μοντάζ, σημεία στίξης).

The contents of an interactive design document are analysed in detail (subject and content structure, visual approach, interaction environment, user experience, technical description, promotion strategy).

Αναλύονται τα περιεχόμενα του σχεδιαστικού κειμένου για υλοποίηση διαδραστικών έργων (περιεχόμενο και δομή περιεχομένου, εικαστική προσέγγιση, περιβάλλον αλληλεπίδρασης, εμπειρία χρήστη, τεχνική περιγραφή, στρατηγική προώθησης).

Theoretical and analytical considerations are provided for the Design of Transmedia Projects that are based on the same initial digital content.

Δίνονται θεωρητικά και αναλυτικά στοιχεία για τη σχεδίαση διαμεσικών εφαρμογών, οι οποίες στηρίζονται εξαρχής στο ίδιο ψηφιακό περιεχόμενο.

In this session we provide methods of transposition from a linear digital content (i.e. audiovisual work) to an interactive one (i.e. game) through the analysis of a few case studies.

Επιχειρείται η κατανόηση μεθόδων προσαρμογής ψηφιακού περιεχομένου που είχε σχεδιαστεί αρχικά για γραμμικό μέσο (π.χ. οπτικοακουστικό έργο) σε μη γραμμικό μέσο (π.χ. παιχνίδι Η/Υ) μέσα από μελέτες περίπτωσης.