ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Despina Catapoti
Aπό τα μέσα του 20ου αιώνα έως τις μέρες μας η έννοια της πολιτισμικής κληρονομιάς διαρκώς επεκτείνεται καλύπτοντας έτσι ένα ολοένα διευρυνόμενο φάσμα πολιτισμικών χώρων, τεχνικών, πρακτικών και αντικειμένων/αγαθών. Οι πολιτικές που αναπτύσσονται γύρω από την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαχείριση της απορρέουν από τις συνδυασμένες δράσεις της διεθνούς κοινότητας, των επιμέρους κρατών, των τοπικών κοινωνιών αλλά και του κοινού. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να αναδείξει την άρρηκτη σχέση που αναπτύσσουν οι προαναφερθείσες δράσεις με τις ιδεολογικές, κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνιστώσες της επικρατούσας αντίληψης περί πολιτισμικής κληρονομιάς σήμερα. Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικές έννοιες όπως «πολιτισμός», και «κληρονομιά» καθώς και η κατανόηση των ιστορικών και ιδεολογικών διεργασιών στο πλαίσιο των οποίων κατασκευάζονται αλλά και επαναπροσδιορίζονται αυτές οι έννοιες.
Στη διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνονται οι ακόλουθες ενότητες: Εννοιολογική Θεμελίωση όρων (Πολιτισμός, Νεωτερικότητα, Μετανεωτερικότητα), Η πολιτισμική πολιτική στην Ευρώπη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, Η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο, Τα μουσεία στην Ελλάδα: Ιστορικοί μετασχηματισμοί και σύγχρονες προκλήσεις, Πολιτιστική Επικοινωνία, Προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς. Η συμβολή της στο πεδίο της διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς, Πολιτιστική Κληρονομιά και αειφόρος ανάπτυξη, Τουρισμός και πολιτιστική διαχείριση, Πολιτιστική Διαχείριση και Νέες Τεχνολογίες.
ΛιγότεραAπό τα μέσα του 20ου αιώνα έως τις μέρες μας η έννοια της πολιτισμικής κληρονομιάς διαρκώς επεκτείνεται καλύπτοντας έτσι ένα ολοένα διευρυνόμενο φάσμα πολιτισμικών χώρων, τεχνικών, πρακτικών και αντικειμένων/αγαθών. Οι πολιτικές που αναπτύσσονται γύρω από την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαχείριση της απορρέουν από τις συνδυασμένες δράσεις της διεθνούς κοινότητας, των επιμέρους κρατών, των τοπικών κοινωνιών αλλά και του κοινού. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να αναδείξει την άρρηκτη σχέση που αναπτύσσουν οι προαναφερθείσες δράσεις με τις ιδεολογικές, κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνιστώσες της επικρατούσας αντίληψης περί πολιτισμικής κληρονομιάς σήμερα. Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικές έννοιες όπως «πολιτισμός», και «κληρονομιά» καθώς και η κατανόηση των ιστορικών και ιδεολογικών διεργασιών στο πλαίσιο των οποίων κατασκευάζονται αλλά και επαναπροσδιορίζονται αυτές οι έννοιες.
Στη διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνονται οι ακόλουθες ενότητες
Aπό τα μέσα του 20ου αιώνα έως τις μέρες μας η έννοια της πολιτισμικής κληρονομιάς διαρκώς επεκτείνεται καλύπτοντας έτσι ένα ολοένα διευρυνόμενο φάσμα πολιτισμικών χώρων, τεχνικών, πρακτικών και αντικειμένων/αγαθών. Οι πολιτικές που αναπτύσσονται γύρω από την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαχείριση της απορρέουν από τις συνδυασμένες δράσεις της διεθνούς κοινότητας, των επιμέρους κρατών, των τοπικών κοινωνιών αλλά και του κοινού. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να αναδείξει την άρρηκτη σχέση που αναπτύσσουν οι προαναφερθείσες δράσεις με τις ιδεολογικές, κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνιστώσες της επικρατούσας αντίληψης περί πολιτισμικής κληρονομιάς σήμερα. Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικές έννοιες όπως «πολιτισμός», και «κληρονομιά» καθώς και η κατανόηση των ιστορικών και ιδεολογικών διεργασιών στο πλαίσιο των οποίων κατασκευάζονται αλλά και επαναπροσδιορίζονται αυτές οι έννοιες.
Στη διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνονται οι ακόλουθες ενότητες