ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Despina Catapoti
Aπό τα μέσα του 20ου αιώνα έως τις μέρες μας η έννοια της πολιτισμικής κληρονομιάς διαρκώς επεκτείνεται καλύπτοντας έτσι ένα ολοένα διευρυνόμενο φάσμα πολιτισμικών χώρων, τεχνικών, πρακτικών και αντικειμένων/αγαθών. Οι πολιτικές που αναπτύσσονται γύρω από την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαχείριση της απορρέουν από τις συνδυασμένες δράσεις της διεθνούς κοινότητας, των επιμέρους κρατών, των τοπικών κοινωνιών αλλά και του κοινού. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να αναδείξει την άρρηκτη σχέση που αναπτύσσουν οι προαναφερθείσες δράσεις με τις ιδεολογικές, κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνιστώσες της επικρατούσας αντίληψης περί πολιτισμικής κληρονομιάς σήμερα.
Στη διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνονται οι ακόλουθες ενότητες:
Διαλέξεις |
|
1. |
Εισαγωγή – Παρουσίαση των Στόχων του μαθήματος – Περιγραφή Ενοτήτων |
2. |
Εννοιολογική θεώρηση των όρων «πολιτισμός» και «πολιτισμική κληρονομιά» |
3. |
Πολιτισμός και Νεωτερικότητα |
4. |
Πολιτισμός και Μετανεωτερικότητα |
5. |
Η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε διεθνές επίπεδο |
6. |
Η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ελλάδα |
7. |
Προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς |
8. |
Άυλη πολιτιστική κληρονομιά |
9. |
Τα μουσεία στην Ελλάδα: Ιστορικοί μετασχηματισμοί και σύγχρονες προκλήσεις |
10. |
Πολιτιστική κληρονομιά και Επικοινωνία |
11. |
Πολιτιστική κληρονομιά και Ψηφιακά μέσα |
12. |
Πολιτιστική κληρονομιά και Τουρισμός |
13 |
Επανάληψη |
Λιγότερα
Aπό τα μέσα του 20ου αιώνα έως τις μέρες μας η έννοια της πολιτισμικής κληρονομιάς διαρκώς επεκτείνεται καλύπτοντας έτσι ένα ολοένα διευρυνόμενο φάσμα πολιτισμικών χώρων, τεχνικών, πρακτικών και αντικειμένων/αγαθών. Οι πολιτικές που αναπτύσσονται γύρω από την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαχείριση της απορρέουν από τις συνδυασμένες δράσεις της διεθνούς κοινότητας, των επιμέρους κρατών, των τοπικών κοινωνιών αλλά και του κοινού. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να αναδείξει την άρρηκτη σχέση που αναπτύσσουν οι προαναφερθείσες δράσεις με τις ιδεολογικές, κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνιστώσες της επικρατούσας αντίληψης περί πολιτισμικής κληρονομιάς σήμερα.
Στη διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνονται οι ακόλουθες ενότητες:
Διαλέξεις |
|
1. |
Εισαγωγή – Παρουσίαση των Στόχων του μαθήματος – Περιγραφή Ενοτήτων |
2. |
Εννοιολογική θεώρηση των όρων «πολιτισμός» και «πολιτισμική κληρονομιά» |
3. |
Πολιτισμός και Νεωτερικότητα |
4. |
Πολιτισμός και Μετανεωτερικότητα |
Aπό τα μέσα του 20ου αιώνα έως τις μέρες μας η έννοια της πολιτισμικής κληρονομιάς διαρκώς επεκτείνεται καλύπτοντας έτσι ένα ολοένα διευρυνόμενο φάσμα πολιτισμικών χώρων, τεχνικών, πρακτικών και αντικειμένων/αγαθών. Οι πολιτικές που αναπτύσσονται γύρω από την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαχείριση της απορρέουν από τις συνδυασμένες δράσεις της διεθνούς κοινότητας, των επιμέρους κρατών, των τοπικών κοινωνιών αλλά και του κοινού. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να αναδείξει την άρρηκτη σχέση που αναπτύσσουν οι προαναφερθείσες δράσεις με τις ιδεολογικές, κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνιστώσες της επικρατούσας αντίληψης περί πολιτισμικής κληρονομιάς σήμερα.
Στη διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνονται οι ακόλουθες ενότητες:
Διαλέξεις |
|
1. |
Εισαγωγή – Παρουσίαση των Στόχων του μαθήματος – Περιγραφή Ενοτήτων |
2. |
Εννοιολογική θεώρηση των όρων «πολιτισμός» και «πολιτισμική κληρονομιά» |
3. |
Πολιτισμός και Νεωτερικότητα |
4. |
Πολιτισμός και Μετανεωτερικότητα |