Σχεδιασμός Ψηφιακών Εφαρμογών Παιγνιώδους Μάθησης [open] (OPENCOURSE131190)

Μαρία Κορδάκη

Description

Το μάθημα αυτό αφορά στη μελέτη και κατανόηση βασικών μεθοδολογιών για τη σχεδίαση, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ψηφιακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που κινητοποιούν το μαθητή όπως, παιχνίδια, μικρόκοσμοι και ψηφιακές ιστορίες.

CC - Attribution
Περιεχόμενο μαθήματος
  1. Μάθηση με βάση τα κίνητρα: το μοντέλο ARCS
  2. Τα παιχνίδια ως σημαντικό εργαλείο στη διδασκαλία και τη μάθηση
  3. Παιχνίδια με κάρτες: ρόλος, παραδείγματα
  4. Παιχνίδια με κάρτες: σχεδίαση, υλοποίηση
  5. Η διαμορφωτική αξιολόγηση στη σχεδίαση ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης – αξιολόγηση παιχνιδιών με κάρτες
  6. Ο ρόλος των ψηφιακών ιστοριών στη διδασκαλία και τη μάθηση
  7. Εκπαιδευτικά Λογισμικά Ψηφιακής αφήγησης (ΕΛΨΑ)
  8. Μοντέλα αξιολόγησης ΕΛΨΑ
  9. Αξιολόγηση συγκεκριμένων ΕΛΨΑ
  10. Προδιαγραφές σχεδίασης ψηφιακών ιστοριών σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης

– 13. Σχεδίαση, υλοποίηση και αξιολόγηση συγκεκριμένων ψηφιακών ιστοριών

Μαθησιακοί στόχοι

Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα να ειναι ικανοί να:

Γνωρίζουν, να κατανοούν, να εφαρμόζουν, να αναλύουν, και να συνθέτουν τη μεθοδολογία μοντελοποίησης για τη σχεδίαση, υλοποίηση και αξιολόγηση ψηφιακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων παιγνιώδους μάθησης με τη μορφή παιχνιδιών και ψηφιακών ιστοριών σύμφωνα με τις σύγχρονες κοινωνικές και εποικοδομιστικές προσεγγίσεις για τη γνώση και τη μάθηση

  • αναφέρουν με ακρίβεια τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της μεθοδολογίας. 
  • Αναφέρουν και να εξηγούν τα βασικά στοιχείατου μοντέλου ARCS
  • Περιγράφουν και να εξηγούν τα χαρακτηριστικά των παιχνιδιών τα οποία τα καθιστούν σημαντικό εργαλείο στη διδασκαλία και τη μάθηση
  • Περιγράφουν και να εξηγούν τα βασικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών παιχνιδιών με κάρτες
  • Περιγράφουν και να εξηγούν βασικά χαρακτηριστικά ποιοτικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών υλικών με πραγματικούς μαθητές
  • Σχεδιάζουν και να δημιουργούν πραγματικά εκπαιδευτικά παιχνίδια με κάρτες για τη μάθηση εννοιών της επιλογής τους
  • Αξιολογούν πραγματικά εκπαιδευτικά παιχνίδια με κάρτες για τη μάθηση εννοιών της επιλογής τους με πραγματικούς μαθητές
  •  Περιγράφουν και να εξηγούν τα χαρακτηριστικά των ψηφιακών ιστοριών τα οποία τις καθιστούν σημαντικό εργαλείο στη διδασκαλία και τη μάθηση
  • Γνωρίζουν και να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά διαφορετικών Εκπαιδευτικών Λογισμικών Ψηφιακής αφήγησης (ΕΛΨΑ)
  • Περιγράφουν και να εξηγούν Μοντέλα αξιολόγησης ΕΛΨΑ και να τα εφαρμόζουν στην Αξιολόγηση συγκεκριμένων ΕΛΨΑ
  • Περιγράφουν και να εξηγούν βασικές προδιαγραφές σχεδίασης ψηφιακών ιστοριών σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης
  • Σχεδιάζουν και να δημιουργούν πραγματικές ψηφιακές εκπαιδευτικές ιστορίες για τη μάθηση εννοιών της επιλογής τους
  • Αξιολογούν πραγματικές ψηφιακές εκπαιδευτικές ιστορίες για τη μάθηση εννοιών της επιλογής τους με πραγματικούς μαθητές
Προαπαιτούμενα

Γνώσεις μοντελοποίησης με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης για τη σχεδίαση Ψηφιακών Εκπαιδευτικών εφαρμογών.

Βιβλιογραφία
  1. Keller, J. M. (1999a). Motivational systems. In H. D. Stolovitch, & E. J. Keeps (Eds.), Handbook of human performance technology, 2nd Edition. San Francisco: Jossey-Bass Inc., Publisher.
  2. Keller, J. M. (1999b). Using the ARCS motivational process in computer-based instruction and distance education. In M. Theall (ed.), New Directions for Teaching and Learning: Motivation from Within: Approaches for Encouraging Faculty and Students to Excel. San Francisco: Jossey-Bass, (#78). 
  3. Psomos, P. & Kordaki, M. (2012). Analysis of Educational Digital Storytelling Software using the “Dimension Star” Model. International Journal of Knowledge Society Research (IJKSR), 3(4), 22-32.
  4. Couceiro, R-M., Papastergiou, M., Kordaki, M., Veloso, A-I. (2012). Design and evaluation of a computer game for the learning of Information and Communication Technologies (ICT) concepts by physical education and sport science students. Education and Information Technologies. DOI 10.1007/s10639-011-9179-3
  5. Theodorou, C. and Kordaki, M. (2010). Super Mario: a collaborative game for the learning of variables in programming. International Journal of Academic Research, Volume 2, Issue 4. July 30, 2010, pp. 111-118
  6. Kordaki, M. (2013; accepted). A constructivist, modelling methodology for the design of educational card games. In Proceedings of 5th World Conference on Educational Sciences, 05-8 February 2013, Sapienza University of Rome, Italy, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume, 2013, Pages,  (indexed ISI).
  7. Kordaki, M. (2013; accepted). On the design of educational digital stories: the Ed-W model. In Proceedings of 5th World Conference on Educational Sciences, 05-8 February 2013, Sapienza University of Rome, Italy, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume, 2013, Pages,  (indexed ISI).
  8. Psomos, P. & Kordaki, M. (2012). Pedagogical Guidelines for the Development of Educational Digital Storytelling Environments Based on a Pedagogical Evaluation Star. In Proceedings of 4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN2012), 2-4 July 2012, Barcelona, Spain, pp.4697-4703 (ISBN: 978-84-695-3491-5).
  9. Kordaki, M. and Agelidou, E. (2010). A learning design-based environment for online collaborative digital story telling: an example for environmental education. The International Journal of Learning, Volume 17, Issue 5, pp.95-106.
  10. Kordaki, M. (2011). A computer card game for the learning of basic aspects of the binary system in primary education: design and pilot evaluation. Education and Information Technologies. (The official journal of IFIP; ISSN: 1360-2357), Volume 16, Issue 4, pp. 395-421. http://www.springerlink.com/openurl.asp?genre=article&id =doi:10.1007/s10639-010-9136-6

 

 

  1. Keller, J. M. (1999a). Motivational systems. In H. D. Stolovitch, & E. J. Keeps (Eds.), Handbook of human performance technology, 2nd Edition. San Francisco: Jossey-Bass Inc., Publisher.
  2. Keller, J. M. (1999b). Using the ARCS motivational process in computer-based instruction and distance education. In M. Theall (ed.), New Directions for Teaching and Learning: Motivation from Within: Approaches for Encouraging Faculty and Students to Excel. San Francisco: Jossey-Bass, (#78). 
  3. Psomos, P. & Kordaki, M. (2012). Analysis of Educational Digital Storytelling Software using the “Dimension Star” Model. International Journal of Knowledge Society Research (IJKSR), 3(4), 22-32.
  4. Couceiro, R-M., Papastergiou, M., Kordaki, M., Veloso, A-I. (2012). Design and evaluation of a computer game for the learning of Information and Communication Technologies (ICT) concepts by physical education and sport science students. Education and Information Technologies. DOI 10.1007/s10639-011-9179-3
  5. Theodorou, C. and Kordaki, M. (2010). Super Mario: a collaborative game for the learning of variables in programming. International Journal of Academic Research, Volume 2, Issue 4. July 30, 2010, pp. 111-118
  6. Kordaki, M. (2013; accepted). A constructivist, modelling methodology for the design of educational card games. In Proceedings of 5th World Conference on Educational Sciences, 05-8 February 2013, Sapienza University of Rome, Italy, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume, 2013, Pages,  (indexed ISI).
  7. Kordaki, M. (2013; accepted). On the design of educational digital stories: the Ed-W model. In Proceedings of 5th World Conference on Educational Sciences, 05-8 February 2013, Sapienza University of Rome, Italy, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume, 2013, Pages,  (indexed ISI).
  8. Psomos, P. & Kordaki, M. (2012). Pedagogical Guidelines for the Development of Educational Digital Storytelling Environments Based on a Pedagogical Evaluation Star. In Proceedings of 4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN2012), 2-4 July 2012, Barcelona, Spain, pp.4697-4703 (ISBN: 978-84-695-3491-5).
  9. Kordaki, M. and Agelidou, E. (2010). A learning design-based environment for online collaborative digital story telling: an example for environmental education. The International Journal of Learning, Volume 17, Issue 5, pp.95-106.
  10. Kordaki, M. (2011). A computer card game for the learning of basic aspects of the binary system in primary education: design and pilot evaluation. Education and Information Technologies. (The official journal of IFIP; ISSN: 1360-2357), Volume 16, Issue 4, pp. 395-421. http://www.springerlink.com/openurl.asp?genre=article&id =doi:10.1007/s10639-010-9136-6

Units

  1. το μοντέλο ARCS
  2. Τα παιχνίδια ως σημαντικό εργαλείο στη διδασκαλία και τη μάθηση
  1. Παιχνίδια με κάρτες: ρόλος, παραδείγματα
  2. Παιχνίδια με κάρτες: σχεδίαση, υλοποίηση
  1. Ο ρόλος των ψηφιακών ιστοριών στη διδασκαλία και τη μάθηση
  2. Εκπαιδευτικά Λογισμικά Ψηφιακής αφήγησης (ΕΛΨΑ)
  3. Προδιαγραφές σχεδίασης ψηφιακών ιστοριών σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης
  4. Σχεδίαση και υλοποίηση συγκεκριμένων ψηφιακών ιστοριών
  1. Η διαμορφωτική αξιολόγηση στη σχεδίαση ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης
  2. Αξιολόγηση παιχνιδιών με κάρτες
  3. Μοντέλα αξιολόγησης ΕΛΨΑ
  4. Αξιολόγηση συγκεκριμένων ΕΛΨΑ
  5. Αξιολόγηση συγκεκριμένων ψηφιακών ιστοριών

Open Academic Course

Open Courses
OpenCourses Level: A-

Num. of Visits :  2740
Num. of Hits :  30782