Διδασκαλία δεύτερης/ξένης γλώσσας [open] (ΓΥ-13)
Ενότητες
Μέθοδοι διδασκαλίας μιας Γ2/ΞΓ
- Θεωρητικό πλαίσιο
- Η Γραμματικομεταφραστική μέθοδος
- Το Μεταρρυθμιστικό κίνημα
- Η Άμεση Μέθοδος
- Η Προφορική προσέγγιση και η μέθοδος εκμάθησης μέσα από καταστάσεις
- Η Ακουστικο-προφορική μέθοδος
- Η Επικοινωνιακή προσέγγιση
- Η Μέθοδος της Ολικής Φυσικής αντίδρασης
- Η Σιωπηλή μέθοδος
- Η Μέθοδος της Ομαδικής Εκμάθησης της Γλώσσας
- Η Φυσική μέθοδος
- Η Μέθοδος Εκμάθησης με Υποβολή
Έννοιες - Λέξεις κλειδιά
- Έμφαση στη δομή ή στην επικοινωνία
- Γραμματικομεταφραστική ή παραδοσιακή μέθοδος, δασκαλοκεντρική προσέγγιση
- Έμφαση στον προφορικό λόγο
- Δασκαλοκεντρική προσέγγιση
- Έμφαση στη διδασκαλία του λεξιλογίου (βασικό/πυρηνικό λεξιλόγιο-core vocabulary)
- Δομική γλωσσολογία, δασκαλοκεντρική προσέγγιση, βραχυπρόθεσμοι & μακροπρόθεσμοι διδακτικοί στόχοι
- Επικοινωνιακή προσέγγιση, επικοινωνιακή ικανότητα, ανάλυση αναγκών
- Σιωπηλός χαρακτήρας διδάσκοντα. Έμφαση στο λεξιλόγιο
- Διδάσκων→σύμβουλος, διδάσκόμενοι→πελάτες
- υπόθεση του συγκινησιακού φίλτρου)
- Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας είναι μια διαδικασία παράλληλη με αυτή της κατάκτησης της μητρικής γλώσσας. Στόχος γλωσσικού μαθήματος: απρόσκοπτη επικοινωνία με τους φυσικούς ομιλητές της γλώσσας-στόχου με έμφαση στην ανάπτυξη της προφορικής δεξιότητας
- Πρωταρχικός χαρακτήρας της σημασίας και του λεξιλογίου. Αρχές μάθησης της γλώσσας (υπόθεση για την εκμάθηση-κατάκτηση, υπόθεση της γλωσσικής παραγωγής, υπόθεση της φυσικής σειράς, υπόθεση της γλωσσικής πρόσληψης και υπόθεση του συγκινησιακού φίλτρου)
- Ο διδασκόμενος θα μάθει πιο γρήγορα μια ξένη γλώσσα όταν νιώσει απελευθερωμένος από καταπιεστικές κοινωνικές δεσμεύσεις και συμβάσεις σε ένα περιβάλλον οικείο, φιλικό, χαλαρό και συναισθηματικά αποφορτισμένο