Θέματα Διγλωσσίας [open] (ΓΥΕ-43)

Ενότητες

Μέθοδοι διδασκαλίας μιας Γ2/ΞΓ
  • Θεωρητικό πλαίσιο
  • Η Γραμματικομεταφραστική μέθοδος
  • Το Μεταρρυθμιστικό κίνημα
  • Η Άμεση Μέθοδος
  • Η Προφορική προσέγγιση και η μέθοδος εκμάθησης μέσα από καταστάσεις
  • Η Ακουστικο-προφορική μέθοδος
  • Η Επικοινωνιακή προσέγγιση
  • Η Μέθοδος της Ολικής Φυσικής αντίδρασης
  • Η Σιωπηλή μέθοδος
  • Η Μέθοδος της Ομαδικής Εκμάθησης της Γλώσσας
  • Η Φυσική μέθοδος
  • Η Μέθοδος Εκμάθησης με Υποβολή

Έννοιες - Λέξεις κλειδιά

  • Έμφαση στη δομή ή στην επικοινωνία
  • Γραμματικομεταφραστική ή παραδοσιακή μέθοδος, δασκαλοκεντρική προσέγγιση
  • Έμφαση στον προφορικό λόγο
  • Δασκαλοκεντρική προσέγγιση
  • Έμφαση στη διδασκαλία του λεξιλογίου (βασικό/πυρηνικό λεξιλόγιο-core vocabulary)
  • Δομική γλωσσολογία, δασκαλοκεντρική προσέγγιση, βραχυπρόθεσμοι & μακροπρόθεσμοι διδακτικοί στόχοι
  • Επικοινωνιακή προσέγγιση, επικοινωνιακή ικανότητα, ανάλυση αναγκών
  • Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας είναι μια διαδικασία παράλληλη με αυτή της κατάκτησης της μητρικής γλώσσας. Στόχος γλωσσικού μαθήματος: απρόσκοπτη επικοινωνία με τους φυσικούς ομιλητές της γλώσσας-στόχου με έμφαση στην ανάπτυξη της προφορικής δεξιότητας
  • Σιωπηλός χαρακτήρας διδάσκοντα. Έμφαση στο λεξιλόγιο
  • Διδάσκων→σύμβουλος, διδάσκόμενοι→πελάτες
  • Πρωταρχικός χαρακτήρας της σημασίας και του λεξιλογίου. Αρχές μάθησης της γλώσσας (υπόθεση για την εκμάθηση-κατάκτηση, υπόθεση της γλωσσικής παραγωγής, υπόθεση της φυσικής σειράς, υπόθεση της γλωσσικής πρόσληψης και
  • υπόθεση του συγκινησιακού φίλτρου)
  • Ο διδασκόμενος θα μάθει πιο γρήγορα μια ξένη γλώσσα όταν νιώσει απελευθερωμένος από καταπιεστικές κοινωνικές δεσμεύσεις και συμβάσεις σε ένα περιβάλλον οικείο, φιλικό, χαλαρό και συναισθηματικά αποφορτισμένο
Θέματα Διγλωσσίας 4.pdf