Μάθημα : Προηγμένες Τεχνολογίες Αλληλεπίδρασης και Εφαρμογές (Φυσικές Διεπαφές Χρήστη-Natural User Interfaces, NUIs) [open]
Κωδικός : 511252
511252 - Koutsabasis Panayiotis
Ενότητες - 6. Θεωρία: Διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (brain-computer interfaces)
-
Θεματικές Ενότητες
-
1. Θεωρία: Εισαγωγή στις Φυσικές Διεπαφές Χρήστη
-
2. Θεωρία: Διεπαφές κιναισθητικού ελέγχου και διεπαφές με χειρονομίες (Kinesthetic and gestural user interfaces)
-
3. Θεωρία: Πολυαπτικές διεπαφές για μεγάλες οθόνες και επιτραπέζιες διεπαφές (multitouch interfaces for large displays and tabletops)
-
4. Θεωρία: Αλληλεπίδραση με το βλέμμα (gaze interaction)
-
5. Θεωρία: Φωνητικές διεπαφές (voice user interfaces)
-
6. Θεωρία: Διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (brain-computer interfaces)
-
Εργαστήριο: Προγραμματισμός του αισθητήρα Kinect για κιναισθητικό έλεγχο στη γλώσσα προγραμματισμού Processing και τη βιβλιοθήκη simpleOpneNI library.
-
Εργαστήριο: Προγραμματισμός του αισθητήρα Kinect για κιναισθητικό έλεγχο με στη γλώσσα προγραμματισμού C# (Visual Studio, Kinect SDK 1.8)
-
1. Θεωρία: Εισαγωγή στις Φυσικές Διεπαφές Χρήστη
6. Θεωρία: Διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (brain-computer interfaces)
Οι διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (brain-computer interfaces) συνδέουν το ανθρώπινο νευρικό σύστημα και τον υπολογιστή με στόχο να γίνει χειρισμός συσκευών με τη σκέψη. Η διεπαφή λαμβάνει το εγκεφαλικό σήμα και το μετατρέπει σε ψηφιακό, απομονώνει τα χαρακτηριστικά του σήματος (feature extraction) και το μετατρέπει (translation) σε εντολή συστήματος. Ιδανικά μια BCI αλληλεπίδραση θα πρέπει να γίνεται με μικρή προσπάθεια, σε καταστάσεις όπου είναι ασφαλείς για το χρήστη και εύκολο γι αυτόν να ελέγξει ή να αλλάξει. Κάποιες εφαρμογές σήμερα περιλαμβάνουν τη χρήση ρομποτικού βραχίονα, τη κίνηση αναπηρικής καρέκλας, τη πλοήγηση σε εικονικό κόσμο και το χειρισμό του ποντικιού με τη σκέψη.
Λέξεις κλειδιά: Διεπαφές Εγκεφάλου-υπολογιστή (Brain-Computer Interfaces, BCI), ιστορική αναδρομή, τεχνολογίες, οδηγίες, μέθοδοι σχεδίασης, παραδείγματα.