Μάθημα : Προηγμένες Τεχνολογίες Αλληλεπίδρασης και Εφαρμογές (Φυσικές Διεπαφές Χρήστη-Natural User Interfaces, NUIs) [open]
Κωδικός : 511252
511252 - Koutsabasis Panayiotis
Ενότητες - 4. Θεωρία: Αλληλεπίδραση με το βλέμμα (gaze interaction)
-
Θεματικές Ενότητες
-
1. Θεωρία: Εισαγωγή στις Φυσικές Διεπαφές Χρήστη
-
2. Θεωρία: Διεπαφές κιναισθητικού ελέγχου και διεπαφές με χειρονομίες (Kinesthetic and gestural user interfaces)
-
3. Θεωρία: Πολυαπτικές διεπαφές για μεγάλες οθόνες και επιτραπέζιες διεπαφές (multitouch interfaces for large displays and tabletops)
-
4. Θεωρία: Αλληλεπίδραση με το βλέμμα (gaze interaction)
-
5. Θεωρία: Φωνητικές διεπαφές (voice user interfaces)
-
6. Θεωρία: Διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (brain-computer interfaces)
-
Εργαστήριο: Προγραμματισμός του αισθητήρα Kinect για κιναισθητικό έλεγχο στη γλώσσα προγραμματισμού Processing και τη βιβλιοθήκη simpleOpneNI library.
-
Εργαστήριο: Προγραμματισμός του αισθητήρα Kinect για κιναισθητικό έλεγχο με στη γλώσσα προγραμματισμού C# (Visual Studio, Kinect SDK 1.8)
-
1. Θεωρία: Εισαγωγή στις Φυσικές Διεπαφές Χρήστη
4. Θεωρία: Αλληλεπίδραση με το βλέμμα (gaze interaction)
Η έρευνα σχετικά με την καταδίωξη βλέμματος είναι διεπιστημονική, και από τη 10ετία του 1980 μεγαλώνει το ενδιαφέρον σε μελέτες αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή. Οι κύριες εφαρμογές της τεχνολογίας είναι για τη προσβασιμότητα των υπολογιστών από ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, και για την αξιολόγηση της εμπειρίας του χρήστη. Πάντως, τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία έχει εξελιχθεί πολύ σε βαθμό να χαρακτηρίζεται ελκυστική (διακριτική: χωρίς καλώδια και φυσική διασύνδεση. κομψή, με απλή βαθμονόμηση, επιτρέποντας αρκετή κινητικότητα του κεφαλιού και με μεγαλύτερη αξιοπιστία και ακρίβεια στην καταγραφή).
Λέξεις κλειδιά: αλληλεπίδραση με το βλέμμα (gaze interaction), τεχνικές αλληλεπίδρασης (interaction techniques), καταδίωξη ματιού (eye tracking), αξιολόγηση και οπτικοποιήσεις, ιστορική αναδρομή, τεχνολογίες, οδηγίες, μέθοδοι σχεδίασης, παραδείγματα.