3) Πολιτιστικά θεάματα

 Σ’ αυτό το πλαίσιο, το πολιτιστικό θέαμα μπορεί να προσδιοριστεί ως ένας ειδικός τύπος πολιτιστικής προβολής, που αποδίδει σημαντικό βάρος στον εντυπωσιασμό, με μικρότερη έμφαση στη συστηματική κατηγοριοποίηση και διάκριση των πολιτιστικών δεδομένων που συγκροτούν μια προβολή, έτσι ώστε η τελευταία να στοχεύει στην εστίαση της προσοχής μεγάλων και διαφορετικών κατηγοριών «κοινού».

Η διαδικασία προβολής ενός πολιτιστικού θεάματος θυμίζει την οργάνωση ενός τηλεοπτικού δελτίου (ή/και μιας διαφήμισης), αφού:

 

α) το περιεχόμενο που προβάλει συμπυκνώνει αναγκαστικά τα ενδιαφέροντα ποικίλων κοινωνικών κατηγοριών και ομάδων στις οποίες στοχεύει η προβολή, οπότε απαιτεί μια αφαιρετική προσέγγιση, που δεν εμβαθύνει στις θεματικές που παρουσιάζονται με μια συστηματική και λεπτομερειακή πληροφόρηση

β) τα αντίστοιχα σύμβολα και τα συμβολικά πρότυπα στα οποία παραπέμπει η προβολή περιορίζονται σε όσα απολαμβάνουν ευρείας αποδοχής και αναγνώρισης από μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες

γ) η πίεση για γενίκευση οδηγεί συνήθως σε υπέρμετρη ή και καταχρηστική αξιοποίηση των πιο σύγχρονων (σε κάθε εποχή) μέσων εστίασης της προσοχής των ανθρώπων που αποτελούν το κοινό - στόχο της προβολής, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη σύγχρονη «υπερπροσφορά» πολυμέσων ή ειδικών εφέ

3.pdf
Διάλεξη 3 - Πολιτιστικά θεάματα (Α)

Σ’ αυτό το πλαίσιο, το πολιτιστικό θέαμα μπορεί να προσδιοριστεί ως ένας ειδικός τύπος πολιτιστικής προβολής, που αποδίδει σημαντικό βάρος στον εντυπωσιασμό, με μικρότερη έμφαση στη συστηματική κατηγοριοποίηση και διάκριση των πολιτιστικών δεδομένων που συγκροτούν μια προβολή, έτσι ώστε η τελευταία να στοχεύει στην εστίαση της προσοχής μεγάλων και διαφορετικών κατηγοριών «κοινού».

Διάλεξη 3 - Πολιτιστικά θεάματα (Β)

Σ’ αυτό το πλαίσιο, το πολιτιστικό θέαμα μπορεί να προσδιοριστεί ως ένας ειδικός τύπος πολιτιστικής προβολής, που αποδίδει σημαντικό βάρος στον εντυπωσιασμό, με μικρότερη έμφαση στη συστηματική κατηγοριοποίηση και διάκριση των πολιτιστικών δεδομένων που συγκροτούν μια προβολή, έτσι ώστε η τελευταία να στοχεύει στην εστίαση της προσοχής μεγάλων και διαφορετικών κατηγοριών «κοινού».