Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ηλεκτρονικό Εμπόριο για Επιχειρήσεις Τουρισμού_ ΤΟ7047 Χειμ2020/21

(TOUREM153) -  Βαγγέλης Μεννής

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο για Τουριστικές Επιχειρήσεις εξετάζει το ρόλο και τη σημασία που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο για το σύγχρονο τουρισμό. Το μάθημα εστιάζει τόσο στη θεωρητική όσο και στην πρακτική μεταφορά γνώσης για την πραγματική αλλά και τη δυνητική χρήση των νέων τεχνολογιών σε κάθε ψηφιακή εμπορική δραστηριότητα που σχετίζεται με τον Τουρισμό. Η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου από τις τουριστικές επιχειρήσεις, εξετάζεται και αναλύεται σε ένα ευρύ πεδίο που καλύπτει διαφορετικές οπτικές, συμπεριλαμβανομένων των ιδιαίτερων αναγκών της προσφοράς και της ζήτησης.

Στις "Πληροφορίες" (κεντρική σελίδα) θα βρείτε αναλυτικά στοιχεία για το περίγραμμα του μαθήματος (στόχοι, αντικείμενα, ενότητες, μέθοδοι, εξετάσεις, βιβλιογραφία κ.α.)

Στα "Έγγραφα" (εργαλεία στο μενού) θα βρείτε τις διαφάνειες των διαλέξεων που έχουν ολοκληρωθεί. Αν η περιγραφή κάποιων εννοιών συνεχίζεται σε επόμενη διάλεξη, το σύνολο της διάλεξης θα αναρτάται μετά την ολοκλήρωση της περιγραφής.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    • Εισαγωγή, βασικές έννοιες, ο δρόμος προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και το e-επιχειρείν
    • Σύγχρονες τάσεις και τεχνολογικές εξελίξεις, e-τουρισμός και τουριστική αγορά
    • Μοντέλα και συστήματα ψηφιακής επιχειρηματικότητας
    • Το σύγχρονο ψηφιακό μάρκετινγκ
    • Πωλήσεις, μάρκετινγκ και ψηφιακά κανάλια διανομής
    • Διαχείριση τουριστικών προορισμών και χρήσεις ΤΠΕ στους τουριστικούς προορισμούς
    • Φορητές συσκευές και τουρισμός, m-commerce
    • Κοινωνικά δίκτυα, εξατομίκευση υπηρεσιών και άλλες σύγχρονες προσεγγίσεις
    • Ειδικά θέματα και εφαρμογές

    Μαθησιακοί στόχοι

    Το μάθημα Ηλεκτρονικό Εμπόριο για Τουριστικές Επιχειρήσεις εξετάζει το ρόλο και τη σημασίας που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο για το σύγχρονο τουρισμό. Το μάθημα εστιάζει τόσο στη θεωρητική όσο και στην πρακτική μεταφορά γνώσης για την πραγματική αλλά και τη δυνητική χρήση των νέων τεχνολογιών σε κάθε ψηφιακή εμπορική δραστηριότητα που σχετίζεται με τον Τουρισμό. Η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου από τις τουριστικές επιχειρήσεις, εξετάζεται και αναλύεται σε ένα ευρύ πεδίο που καλύπτει διαφορετικές οπτικές, συμπεριλαμβανομένων των ιδιαίτερων αναγκών της προσφοράς και της ζήτησης.

    Η επιτυχής ολοκλήρωση του μαθήματος θα βελτιώσει τις ακόλουθες δεξιότητες και γνώσεις των φοιτητών:

    ·         Απόκτηση ευρείας γνώσης σε σχέση με το ρόλο και τη σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου για τις σύγχρονες τουριστικές επιχειρήσεις, τους τουρίστες, και την αγορά γενικότερα.

    ·         Ανάπτυξη κατανόησης και κριτικής σκέψης σε σχέση με την καταλληλόλητα, τα οφέλη και τους περιορισμούς της τεχνολογίας για τρέχουσες και μελλοντικές εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου.

    ·         Ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων και της ικανότητας για αναγνώριση ευκαιριών βελτίωσης τουριστικών υπηρεσιών μέσα από καινοτόμο ανάπτυξη ψηφιακών μεθόδων μάρκετινγκ και πωλήσεων.

    ·         Ανάπτυξη της ικανότητας να αναγνωρίζουν, να εκτιμούν, να αναλύουν και να επιλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά προβλήματα και να εφαρμόζουν και να μεταφέρουν με επιτυχία το θεωρητικό πλαίσιο και τις γνώσεις σε πραγματικές καταστάσεις

    ·         Ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της καινοτόμου δημιουργικής σκέψης, καθώς και της αποτελεσματικής και επιτυχημένης παρουσίασης επιχειρηματικών ιδεών που εμπνέουν τους εμπλεκόμενους

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    e-Tourism

    Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68378868

    Έκδοση: 2η Έκδοση/2017

    Συγγραφείς: Βασιλική Κατσώνη

    ISBN: 978-618-83141-0-8

    Τύπος: Σύγγραμμα

    Διαθέτης (Εκδότης): ΑΠ. ΚΑΙ ΑΝ. ΚΡΕΤΣΗ Ο.Ε.

    Βιβλιογραφία

    Γενικοί τίτλοι αναφοράς (βιβλία):

    • e-tourism, Βασιλική Κατσώνη, 2η έκδοση 2017

    (το βασικό σύγγραμμα του μαθήματος που διανέμεται στους φοιτητές μέσω «Εύδοξος»)

    • Tourism Information Technology, P Benckendorff; P Sheldon; D Fesenmaier, September 2014

     

    Γενικοί τίτλοι αναφοράς (διεθνή επιστημονικά περιοδικά):

    • Information Technology &Tourism (ITT) Journal
    • International Journal of Tourism Research
    • Journal of Hospitality and Tourism Management
    • Journal of Destination Marketing & Management
    • International Journal of Leisure and Tourism Marketing
    • Journal of Travel & Tourism Marketing
    • Tourism Management Journal
    • Annals of Tourism Research Journal
    • Current Issues in Tourism

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Διαλέξεις δια ζώσης ("πρόσωπο με πρόσωπο")

    Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία. Διαλέξεις με ψηφιακές διαφάνειες.

    Επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών με τους φοιτητές μέσω πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (open eclass, Moodle) και συμβατικών ψηφιακών μέσων επικοινωνίας (zoom, skype, email, κ.λπ.).

    Διαδικτυακή ανάρτηση διαλέξεων με πλήρες υλικό για επαναληπτική παρακολούθηση και περαιτέρω μελέτη και κατανόηση των αντικειμένων από τους φοιτητές.

    Ανάρτηση περιγράμματος, πληροφοριών, διαφανειών και λοιπού υλικού μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

    Εξοικείωση φοιτητών στη χρήση των προαναφερόμενων τεχνολογιών, διαδραστικές παρουσιάσεις επιλεγμένων αντικειμένων από τους φοιτητές με ψηφιακά μέσα.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η επίδοση των φοιτητών αξιολογείται με βάση τα ακόλουθα:

    Ενδιάμεση εξέταση στο μέσον του εξαμήνου για τα αντικείμενα του πρώτου μέρους των διαλέξεων: 20%

    Ενδιάμεση εξέταση στο τέλος του εξαμήνου για τα αντικείμενα του δεύτερου μέρους των διαλέξεων: 20%

    Γραπτή τελική εξέταση: 60%

     

    Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα. Γραπτά κείμενα εργασιών γίνονται αποδεκτά και στην αγγλική γλώσσα.

    Προαπαιτούμενα

    Παρόλο που το μάθημα δεν έχει ως τυπικό προαπαιτούμενο την ολοκλήρωση προηγούμενων μαθημάτων του ΤΟΔΙΤ, η διδασκαλία του στηρίζεται σε αντικείμενα που αποτελούν βασικές γνώσεις και χωρίς τα οποία δεν είναι εύκολο να γίνει κατανοητό

    Οι απαιτούμενες γνώσεις περιλαμβάνουν:

    • Βασικές γνώσεις στρατηγικής και διοίκησης
    • Βασικές γνώσεις διοίκησης υπηρεσιών, επιχειρησιακών λειτουργιών και logistics
    • Βασικές γνώσεις μάρκετινγκ
    • Βασικές γνώσεις πληροφορικής και πληροφοριακών συστημάτων
    • Και φυσικά, βασικές γνώσεις για το αντικείμενο του τουρισμού: φύση, αγορά, τουρίστες, προορισμοί κ.α

    Για την κάλυψη αναγκαίων γνώσεων υποδομής, παρουσιάζονται σε ειδική ενότηταστοχευμένα αντικείμενα τα οποία επιλέγονται με βάση τις εκάστοτε γνώσεις της κάθε τάξης του ΤΟΔΙΤ.

    Διδάσκοντες

    Δρ. Ιάσων Κουφοδόντης

    Πανεπιστήμιο Αιγαίου

    Σχολή Επιστημών της Διοίκησης

     

    Γνωστικό Αντικείμενο: Νέες τεχνολογίες, διοίκηση, τουρισμός