Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη

(TOUREM131) -  Καθηγητής Δρ Ανδρέας Παπαθεοδώρου

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να γνωρίσουν το εννοιολογικό περιεχόμενο του όρου περιφερειακή ανάπτυξη που έχει ως αντικείμενο την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη μιας περιφέρειας ή ενός συνόλου περιφερειών. Παράλληλα, επιδιώκεται η εξέταση της ύπαρξης ή μη οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων στην περιφέρεια, της εξέλιξης και των αιτιών αυτών πάντα σε συνάφεια με τον τουρισμό.

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Αφού ολοκληρωθεί η μαθησιακή διδασκαλία, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
    - γνωρίζουν πώς οι οικονομικοί παράγοντες λαμβάνουν οικονομικές αποφάσεις

    - κάνουν χρήση οικονομικής συλλογιστικής για τη διαμόρφωση και την αξιολόγηση οικονομικών προβλημάτων
    - οργανώνουν και να αναλύουν αποτελεσματικά τα δεδομένα

    - σχεδιάζουν την τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής λαμβάνοντας υπόψη τη βιωσιμότητα

    - γνωρίζουν τη στρατηγική και την κριτική σκέψη σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης

    - κατανοούν την ιστορία, την οικονομική σκέψη και τη δυναμική του τουρισμού ως μέσα για τη μελέτη οικονομικών προβλημάτων

    - γνωρίζουν καλές πρακτικές περιφερειακής ανάπτυξης στον διεθνή και ελλαδικό χώρο με τον στρατηγικό σχεδιασμό αυτών.

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Οι ενότητες που θα καλυφθούν κατά τη διάρκεια των διαλέξεων έχουν ως εξής:

    - Έννοια και συνιστώσες της περιφερειακής ανάπτυξης και του τουρισμού

    - Έννοια και ορισμοί της περιφερειακής πολιτικής

    - Η περιφερειακή ανάπτυξη ως στόχος πολιτικής

    - Ανάλυση και στρατηγικός σχεδιασμός

    - Άξονες, δράσεις και μέτρα πολιτικής

    - Εναρμόνιση περιφερειακής πολιτικής και τουρισμού

    - Περιφερειακή ανταγωνιστικότητα

    - Διεθνής ανταγωνιστικότητα

    - Καλές πρακτικές στον διεθνή και ελληνικό χώρο

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    - Πρόσωπο με πρόσωπο
    - Χρήση ΤΠΕ στη Διδασκαλία (παρουσιάσεις σε power point)
    - Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω της πλατφόρμας του eclass και email
    - Ανάρτηση διαφανειών και υλικού μαθήματος στην πλατφόρμα του eclass

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Το μάθημα αξιολογείται μέσω τελικών γραπτών εξετάσεων που βασίζονται σε ερωτήσεις κρίσεως.  Οι εξετάσεις λαμβάνουν χώρα με ανοικτά βιβλία και σημειώσεις.
    Επιπλέον, οι φοιτητές (-τριες) έχουν επίσης τη δυνατότητα να εκπονήσουν προαιρετικά γραπτή εργασία η οποία μπορεί να προσθέσει μέχρι τρεις (3) βαθμούς στην τελική βαθμολογία τους. Πιο συγκεκριμένα:

    α) Το θέμα της εργασίας είναι ελεύθερης επιλογής και θα πρέπει να συνδυάζει ένα συγκεκριμένο θεωρητικό πλαίσιο όπως αυτό σχετίζεται με την ύλη του μαθήματος με μια μελέτη περίπτωσης ή κάποιο θέμα της επικαιρότητας σχετιζόμενο πάντα με το αντικείμενο και τη θεωρία του μαθήματος.

    β) Οι λέξεις πρέπει να κυμαίνονται γύρω στις 3.000 για ένα άτομο ή 6.000 για δύο άτομα.

    γ) Δεν υπάρχει παρουσίαση της εργασίας

    δ) Η εργασία θα πρέπει να έχει αναφορτωθεί μέχρι την Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2026 και ώρα 23:55 στον ιστότοπο του μαθήματος στο e-class.  θα βρείτε σχετική αναφορά εντός του εργαλείου Εργασίες.

    ε) Απλή αντιγραφή από βιβλία, το Διαδίκτυο ή από άλλες εργασίες απαγορεύεται ΡΗΤΩΣ καθώς σε περίπτωση ανίχνευσης λογοκλοπής υπάρχει μηδενισμός.

     

    Σε όλες τις περιπτώσεις, η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα.

    Βιβλιογραφία

    Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

    - Παπαδασκαλόπουλος, Αθ., Δ., Χριστοφάκης, Μαν., Σ, (2016), Περιφερειακός προγραμματισμός και αναπτυξιακός σχεδιασμός, Αθήνα: Παπαζήση. (Κωδικός στον Εύδοξο: 50658906)

    - Πετράκος, Γ., Ψυχάρης, Ι., (2016), Περιφερειακή Ανάπτυξη στην Ελλάδα, Αθήνα: Κριτική.

     - Λαγός, Δ., (2007), Θεωρίες περιφερειακής οικονομικής ανάπτυξης, Αθήνα: Κριτική.



    Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά

    - Annals of Tourism Research

    - Tourism Management

    - Current Issues in Tourism

    - Tourism Planning and Development

    - Journal of Sustainable Tourism