Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διεθνές Ξενοδοχειακό Μάρκετινγκ

(TOUREM-PPS212) -  Ειρήνη Βλάσση

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική και πρακτική εξοικείωση των φοιτητών με το αντικείμενο και τη φιλοσοφία του Διεθνούς Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ στον κλάδο της φιλοξενίας και των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι φοιτητές θα γνωρίσουν τις αρχές, πρακτικές και μεθόδους του τουριστικού μάρκετινγκ που θέτουν στο επίκεντρο τόσο την επιχειρηματική λειτουργία αλλά και τις ανάγκες των καταναλωτών στον ιδιαίτερα απαιτητικό αυτό χώρο της παροχής υπηρεσιών. Στα πλαίσια του μαθήματος επιδιώκεται η κατανόηση των ιδιαίτερων συνθηκών της τουριστικής αγοράς όπως αυτές διαμορφώνονται από την εξάπλωση των ψηφιακών μέσων και το διαδίκτυο. Τέλος, επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με τον σχεδιασμό και την αποτελεσματική εφαρμογή των σύγχρονων στρατηγικών και πρακτικών του μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις φιλοξενίας. 

Πιο συγκεκριμένα, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να κατανοούν και να προσδιορίζουν: 
• Το φαινόμενο του τουρισμού και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ξενοδοχειακού κλάδου και των  υπηρεσιών του σε διεθνές επίπεδο.
• Τις ιδιαιτερότητες τις ξενοδοχειακής αγοράς και τις προσδοκίες των επισκεπτών και των επιχειρήσεων έτσι όπως διαμορφώνονται από τα νέα ψηφιακά μέσα και το διαδίκτυο.
• Την αναγκαιότητα και τη σημασία του μάρκετινγκ, του στρατηγικού σχεδιασμού και του έγκαιρου προγραμματισμού στον ξενοδοχειακό κλάδο.
• Την κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ ανά περίπτωση καθώς και να αναγνωρίζουν πώς να την υλοποιήσουν χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα μέσα.

Ενότητες Μαθήματος – Διδακτέα Ύλη

  1. Οι βασικές αρχές τουριστικού μάρκετινγκ και του μάρκετινγκ υπηρεσιών
  2. O προγραμματισμός του τουριστικού/ξενοδοχειακού μάρκετινγκ. Τα στάδια διερεύνησης του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος. Ανάλυση SWOT /PEST
  3. H έρευνα και τα εργαλεία του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ
  4. Η ανάλυσης της αγοραστικής συμπεριφοράς του επισκέπτη/τουρίστα
  5. Ο κύκλος ζωής του ξενοδοχειακού προϊόντος και η ανάπτυξη νέων προϊόντων
  6. Οι ιδιαιτερότητες τις ξενοδοχειακής αγοράς και τις προσδοκίες των επισκεπτών και των επιχειρήσεων έτσι όπως διαμορφώνονται από τα νέα ψηφιακά μέσα και το διαδίκτυο
  7. Τα δίκτυα διανομής και προώθησης των ξενοδοχειακών προϊόντων
  8. Η εξέλιξη και η σημασία των διαδικτυακών και ψηφιακών μέσων στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ
  9. Η διαφήμιση και η προώθηση των ξενοδοχειακών προϊόντων
  10. Το ξενοδοχειακό μάρκετινγκ στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Μελέτες περίπτωσης.

Μέθοδος αξιολόγησης

Το μάθημα αξιολογείται με τελική γραπτή εξέταση.

Συγγραμμα μαθήματος

  1. Βιβλίο [86056097]: Kotler Philip T., Bowen John T., Makens James, Baloglu Seyhmus (2019), Μάρκετινγκ Τουρισμού και Φιλοξενίας, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, ISBN: 9789925575411
  2. Βιβλίο [94688937]: Μάρκετινγκ Τουρισμού και Φιλοξενίας, Alan Fyall, Patrick Legoherel, Isabelle Frochot, Youcheng Wang Λεπτομέρειες

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Armstrong Gary, Kotler Philip (2009), Εισαγωγή στο Marketing, Εκδόσεις Επίκεντρο Α.Ε
  • Ανδριώτης Κωνσταντίνος Β. (2007) , Μάρκετινγκ τουριστικών επιχειρήσεων,  Σταμούλη ΑΕ, ISBN: 9789603516859

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023