Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

International Marketing

(TNEY235) -  Evangelia Chortatsiani

Περιγραφή Μαθήματος

Διεθνές μάρκετινγκ είναι ο κλάδος του μάρκετινγκ που αφορά στην πραγματοποίηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με σκοπό το σχεδιασμό, την τιμολόγηση, την προώθηση και την κατεύθυνση της ροής των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης προς πελάτες, καταναλωτές και χρήστες σε πέραν του ενός κράτη, με σκοπό την επίτευξη κέρδους. Η διαφορά μεταξύ των ορισμών του εγχώριου και του διεθνούς μάρκετινγκ είναι ότι στη δεύτερη περίπτωση οι δραστηριότητες λαμβάνουν χώρα σε πάνω από μια χώρα, κάτι το οποίο όμως ενίοται συνεπάγεται σημαντικά μεγαλύτερη πολυπλοκότητα και απαιτεί διαφορετική προσέγγιση.

Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τα ακόλουθα:

(α) Το ευρύτερο διεθνές οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο καλούνται να δραστηριοποιηθούν οι επιχειρήσεις,

(β) Τις ευκαιρίες που προκύπτουν στη διεθνή αγορά,

(γ) Tους τρόπους συλλογής των αναγκαίων για τις ανάγκες του τμήματος μάρκετινγκ πληροφοριών από οργανισμούς, και άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,

(δ) Τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τον έλεγχο αποτελεσματικών προγραμμάτων μάρκετινγκ στη διεθνή αγορά,

(ε) Tις στρατηγικές εισόδου στη διεθνή αγορά και τους τρόπους επιλογής μεταξύ αυτών και

(στ) Το μίγμα μάρκετινγκ στο διεθνές περιβάλλον (προϊόν, διανομή, προβολή και τιμολόγηση).

Το μάθημα απαιτεί την ικανότητα από μέρους του σπουδαστή να εφαρμόζει τις αρχές μάρκετινγκ σε διάφορους τομείς επιχειρηματικής δράσης στις διεθνείς αγορές, λαμβάνοντας υπόψη τους πόρους της επιχείρησης αλλά και το ευρύτερο περιβάλλον όπως την οικονομία της χώρας, το πολίτευμα, τη θρησκεία, την κουλτούρα, τον ανταγωνισμό, το ρίσκο και την αβεβαιότητα.

 

Εξεταστέα ύλη

 

Διδακτικό εγχειρίδιο:

Πανηγυράκης, Γ. (2013). Διεθνές Μάρκετινγκ. Αθήνα: έκδοση 1η, Εκδόσεις Σταμούλη A.E. [ISBN 978-960-351-914-0], [Εύδοξος 22767967].

Μέρος Ι. Μάρκετινγκ – Έξαγωγές – Διεθνές Περιβάλλον

Κεφάλαιο 1. Εισαγωγή στο Διεθνές Μάρκετινγκ

Κεφάλαιο 2. Οι Στρατηγικές του Διεθνούς Μάρκετινγκ

Κεφάλαιο 3. Το Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον

Κεφάλαιο 4. Το Διεθνές Πολιτισμικό Περιβάλλον

Κεφάλαιο 5. Το Διεθνές Πολιτικό και Νομικό Περιβάλλον

Μέρος ΙΙ. To Εξαγωγικό Στρατηγικό Πρόγραμμα Μάρκετινγκ

Κεφάλαιο 6. Συλλογή – Επεξεργασία – Αξιολόγηση Πληροφοριών για την Αγορά – Στόχο

Κεφάλαιο 7. Επιλογή Στρατηγικής Εισόδου σε Αγορές του Εξωτερικού

Κεφάλαιο 8. Διεθνής Πολιτική Προϊόντος

Κεφάλαιο 9. Οι Διεθνείς Υπηρεσίες

Κεφάλαιο 10. Η Διεθνής Τιμολογιακή Πολιτική

Κεφάλαιο 11. Η Διεθνής Διαφήμιση

Κεφάλαιο 12. Διεθνείς Δημόσιες Σχέσεις, Προβολή και Πωλήσεις

Κεφάλαιο 13. Η Διεθνής Διανομή

Κεφάλαιο 14. Σχεδιασμός, Οργάνωση και Έλεγχος της Διεθνούς Επιχείρησης

 

 

Διδακτικό εγχειρίδιο:

Αυλωνίτης, Γ., Κ. Λυμπερόπουλος & Β. Τσαναβάρας (2010). Σύγχρονες Στρατηγικές Μάρκε-τινγκ για Διεθνείς Αγορές. Αθήνα: 1η έκδοση, Εκδόσεις Rosili. [ISBN 978-960-89407-3-4], [Εύδοξος, 7361].

Μέρος Ι. Αποφάσεις διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον (Κεφ. 1-4).

Μέρος ΙΙ. Αποφάσεις σχετικά με τον προγραμματισμό μάρκετινγκ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται διεθνώς (Κεφ. 5-10).

Μέρος ΙΙΙ. Διαδικτυακό σύστημα παγκόσμιας διοίκησης μάρκετινγκ (Κεφ. 11).

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020