Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (2025)

(ΓΕ0179 ) -  Dimitrios Stamopoulos

Περιγραφή Μαθήματος

Στην σημερινή εποχή, οι υπηρεσίες κυριαρχούν στην παγκόσμια οικονομία, και το τεχνολογικό τους περιεχόμενο εξακολουθεί να εξελίσσεται ραγδαία. Οι ήδη εδραιωμένες επιχειρήσεις-ηγέτες ανταγωνίζονται νέα επιχειρηματικά υποδείγματα και μοντέλα, καθώς οι χρησιμοποιούν συχνά νέες στρατηγικές και τεχνολογίες για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες, προσδοκίες και συμπεριφορές των πελατών. Κατά συνέπεια, η δημιουργία και η προώθηση αξίας στη σημερινή, ολοένα και πιο απαιτητική, οικονομία υπηρεσιών και έντασης γνώσης απαιτεί την κατανόηση του σχεδιασμού και της ενσωμάτωσης των "άυλων" οφελών και προϊόντων, των υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και των διαδικασιών διαχείρισης των πληροφοριών των πελατών, την οικοδόμηση και τη διατήρηση μιας πιστής και κερδοφόρας πελατειακής βάσης και την ανάπτυξη και εφαρμογή μιας συνεκτικής στρατηγικής υπηρεσιών για τη μετατροπή αυτών των περιουσιακών στοιχείων σε βελτιωμένες επιχειρηματικές επιδόσεις.

Στο πλαίσιο των παραπάνω, στόχος του μαθήματος είναι με την επιτυχή ολοκλήρωση του, οι φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (ΤΜΟΔ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου που θα το επιλέξουν:

  • Να έχουν κατανοήσει σε βάθος την έννοια των υπηρεσιών τόσο σε θεωρητικό ώστε και σε πρακτικό επίπεδο.
  • Να κατανοούν τις συμπεριφορές των πελατών των υπηρεσιών.
  • Να γνωρίζουν εις βάθος τις ανταγωνιστικές αγορές υπηρεσιών.
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στρατηγικές ανάπτυξης υπηρεσιών και branding.
  • Να γνωρίζουν για τις επιλογές διανομής υπηρεσιών τόσο μέσω φυσικών αλλά και μέσω ηλεκτρονικών καναλιών.
  • Να μπορούν να διαχειρίζονται συστήματα αλληλεπίδρασης με πελάτες.
  • Να γνωρίζουν πως να εφαρμόζουν μεθόδους ολοκληρωμένης επικοινωνίας μάρκετινγκ υπηρεσιών.

Η οργάνωση του μαθήματος περιλαμβάνει διαλέξεις που βασίζονται στα βασικά σημεία της σύγχρονης βιβλιογραφίας της επιστήμης του Μάρκετινγκ και των εφαρμογών της στις υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων πτυχών όπως διαμόρφωση καναλιών διανομής των υπηρεσιών και διαχείριση των πελατών τους. Συμπληρωματικά, στην διδασκαλία προβλέπεται τουλάχιστον μία πλήρης διάλεξη με μελέτες περίπτωσης, που περιλαμβάνει συγκεκριμένες μελέτες περίπτωσης πραγματικών παραδειγμάτων από τον επιχειρηματικό κόσμο, οι οποίες με κάποιο τρόπο διακρίθηκαν παγκοσμίως σε κάποια από τις επιμέρους θεματικές ενότητες του μαθήματος (π.χ. η amazon στο κομμάτι της καθετοποίησης και διαμόρφωσης μονοπωλίου υπηρεσιών εμπορίου ή η Apple στο θέμα της ενσωμάτωσης υπηρεσιών στα τεχνολογικά προϊόντα της).

Αναφορικά με την εκπόνηση εργασίας, οι φοιτητές αναλαμβάνουν να μελετήσουν και να αξιολογήσουν μια υφιστάμενη επιχείρηση. Η μελέτη περίπτωσης που θα αναπτύξουν θα διαμορφωθεί πάνω σε σαφώς καθορισμένους άξονες ανάλυσης με την υποστήριξη του διδάσκοντα, οι οποίοι θα σχετίζονται τόσο με το υπόβαθρο γνώσεων που αφορά τη διοικητική επιστήμη και την οικονομική ανάλυση που έχουν αναπτύξει από τις σπουδές στο ΤΜΟΔ. Οι φοιτητές θα κληθούν να συντάξουν το case study τους για την επιχείρηση που θα επιλέξουν και στη συνέχεια θα πρέπει να παρουσιάσουν τα βασικά αποτελέσματα και συμπεράσματα της εργασίας τους στους υπόλοιπους συμφοιτητές τους και να απαντήσουν σε βασικές ερωτήσεις κατανόησης του επιχειρηματικού μοντέλου της επιχείρησης που επέλεξαν. Έτσι,  οι φοιτητές θα αποκομίσουν σημαντικές ικανότητες που σχετίζονται με τη συγγραφή εκθέσεων καθώς και την παρουσίαση αποτελεσμάτων μελετών περίπτωσης, οι οποίες είναι εξαιρετικά σημαντικές για την μετέπειτα επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2025