Παρουσίαση/Προβολή
ΠΑ/Σ-086 Πρακτική Άσκηση /Σεμινάριο: Ειδικά θέματα διδακτικής της Ιστορίας και Ιδεολογία (2024-2025)
(SA338) - Αχιλλέας Φωτάκης
Περιγραφή Μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος: Αυτό το μάθημα/πρακτική άσκηση περιλαμβάνει μια σειρά σεμιναρίων που τελικό στόχο να εξοικειώσουν τους φοιτητές και τις φοιτήτριες με τα βασικά εργαλεία και μεθόδους της διδακτικής της ιστορίας, συζητώντας συγκεκριμένα παραδείγματα στην ιστορία της ιστοριογραφίας και της διδακτικής. Η συζήτηση περί των μέσων διδασκαλίας και τις εκπαιδευτικές μεθόδους θα διερευνάται παράλληλα με σημαντικούς κόμβους και θέματα της σύγχρονης (όπως οι ταυτότητες, τις μεγάλες αφηγήσεις, την ιστορία των μειονοτήτων κτλ). Τελικός στόχος του μαθήματος είναι η αντιστροφή των θέσεων διδάσκοντα και διδασκόμενων, μέσω των μικρο-διδασκαλιών στις οποίες θα εξασκηθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες.
Διδακτικοί στόχοι του συγκεκριμένου μαθήματος είναι:
α) οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες να αναγνωρίζουν ιστοριογραφικά προβλήματα και να εμβαθύνουν σε ζητήματα της διδακτικής της ιστορίας μέσα από τη συζήτηση συγκεκριμένων ιστορικών παραδειγμάτων και έργων,
β) Να εξοικειωθούν με τη χρήση κειμένων και οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας, να τεκμηριώνουν με βάση τη χρήση των ιστορικών πηγών αλλά και να ερμηνεύουν κριτικά ιστορικά κείμενα.
γ) Να εξασκηθούν στις μικροδιδασκαλίες μέσα στην τάξη, υιοθετώντας τις αναγκαίες μεθόδους για τη διδακτική της ιστορίας σε ανήλικα ή ενήλικα ακροατήρια.
Αξιολόγηση και Διάρκεια: Το μάθημα Ειδικά θέματα διδακτικής της Ιστορίας και Ιδεολογία θα γίνει αντικείμενο διδασκαλίας σε δέκα εβδομαδιαία τρίωρα σεμινάρια. Η εξέταση θα γίνεται με ατομικές εργασίες με όριο 2.500 λέξεων που θα παραδίδονται (ή και παρουσιάζονται) σε κάθε σεμινάριο και με μια τελική μικρο-διδασκαλία. Η βαθμολόγηση των φοιτητών-φοιτητριών θα προκύπτει από το άθροισμα της αξιολόγησης της συμμετοχής στο σεμινάριο (25%), της εργασίας (25%) και της μικροδιδασκαλίας (50%).
Βασική Βιβλιογραφία
C. Husbands, Τι σημαίνει Διδασκαλία της Ιστορίας;, Μεταίχμιο, 2004.
G. Iggers, Η Ιστοριογραφία στον 20ό αιώνα, Νεφέλη, 2006.
Ε. Αβδελά, Ιστορία και Σχολείο, Νήσος, 1998.
Α. Λιάκος, Πώς το Παρελθόν γίνεται Ιστορία;, Πόλις, 2007.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα