Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΓΛ-301 Μέθοδοι και τεχνικές έρευνας και συγγραφής

(ΓΛ-301) -  Ελένη Γκαρά

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα είναι αφιερωμένο στην ακαδημαϊκή, δοκιμιακή γραφή και στοχεύει στην απόκτηση σχετικών δεξιοτήτων. Η δοκιμιακή γραφή είναι το κειμενικό είδος που συνδέεται κατεξοχήν με την γραπτή παρουσίαση ερευνητικών αποτελεσμάτων. Συνεπώς, στο μάθημα παρουσιάζονται παράλληλα μέθοδοι και τεχνικές της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Κεντρικό ρόλο ωστόσο καταλαμβάνουν ζητήματα οργάνωσης και δομής του κειμένου ως συνεκτικού όλου, ενώ παράλληλα υπογραμμίζονται ζητήματα επιστημονικής δεοντολογίας (όπως π.χ. η έννοια της λογοκλοπής).

Το μάθημα έχει πρακτικό χαρακτήρα και βασίζεται στην ενεργή συμμετοχή των φοιτητών/τριών που το παρακολουθούν. Στόχος είναι στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες να μπορούν να κατανοήσουν με άνεση ένα επιστημονικό κείμενο, να μπορούν να το παρουσιάσουν συνοπτικά σε τρίτους και να μπορούν να συνθέσουν ένα δικό τους κείμενο χρησιμοποιώντας βιβλιογραφία.


ΣημειώσειςΠρότυπο παρουσίασης επιστημονικού άρθρου ▪ Πρότυπο παρουσίασης επιστημονικού βιβλίου


 

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

  • Διδάσκοντες

    Ελένη Γκαρά, Αναπληρώτρια καθηγήτρια

    Τηλ.: 22510-36337 ▪ E-mail: egara@aegean.gr

    Γραφείο: Κτήριο Κοινωνικών Επιστημών

    Ώρες γραφείου: Δευτέρα, 18:30-20:30, και με ραντεβού

    Μαθησιακοί στόχοι

    Το μάθημα έχει πρακτικό χαρακτήρα (ανάπτυξη δεξιοτήτων) και βασίζεται στην ενεργό συμμετοχή των φοιτητών/τριών που το παρακολουθούν. Στόχος είναι στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες να μπορούν να κατανοήσουν με άνεση ένα επιστημονικό κείμενο, να μπορούν να το παρουσιάσουν συνοπτικά σε τρίτους και να μπορούν να συνθέσουν ένα δικό τους κείμενο στηριζόμενοι/ες σε βιβλιογραφία. 

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    • Πρόσωπο με πρόσωπο.
    • Χρήση εκπαιδευτικού υλικού αναρτημένου στην ιστοσελίδα του μαθήματος στην πλατφόρμα eclass.
    • Υποστήριξη μαθήματος με φροντιστήριο.
    • Εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Γραπτή τελική εξέταση με συνδυασμό μεθόδων αξιολόγησης (δοκιμασία πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης, γραπτό κείμενο).

    Θα συνεκτιμηθεί θετικά η ενεργή συμμετοχή στο μάθημα και τις δραστηριότητές του, οι οποίες περιλαμβάνουν δύο ασκήσεις σε συνδυασμό με εκπαιδευτικές περιηγήσεις στη Μυτιλήνη και το Αϊβαλί και δύο παρουσιάσεις με power point, μία άρθρου και μία βιβλίου. Οι δραστηριότητες είναι προαιρετικές, αλλά οι φοιτητές/ήτριες που συμμετέχουν σε αυτές θα έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τον τελικό βαθμό τους ως εξής:

    • Γραπτή άσκηση σε σχέση με την εκπαιδευτική περιήγηση στο Αϊβαλί: 20%, εφόσον το κείμενο βαθμολογηθεί τουλάχιστον με επτά (7).
    • Παρουσίαση άρθρου με power point: 30%, εφόσον η παρουσίαση βαθμολογηθεί τουλάχιστον με επτά (7).
    • Παρουσίαση βιβλίου με power point: 40%, εφόσον η παρουσίαση βαθμολογηθεί τουλάχιστον με επτά (7).

    Οι φοιτητές/ήτριες που παρακολουθούν συστηματικά το μάθημα, και μόνο αυτοί/ές, έχουν τη δυνατότητα να γράψουν και μια μικρή εργασία βασισμένη σε βιβλιογραφική έρευνα και να κερδίσουν μία (1) μονάδα επιπλέον στον τελικό βαθμό.

     

    Βιβλιογραφία

    MacDonald, S. - Headlam, N. (2019). Εγχειρίδιο Μεθοδολογίας Έρευνας: Εισαγωγικός οδηγός στις μεθόδους έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες και επιστήμες υγείας. Μτφρ. Π. Θεοφίλου, Αθήνα: Εκδόσεις Βήτα.

    Ιωσηφίδης, Θ. (2017). Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας και Επιστημολογία των Κοινωνικών Επιστημών. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα.

    Κάλλας, Γ. (2015). Θεωρία, μεθοδολογία και ερευνητικές υποδομές στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.