Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτική πράξη και κοινωνικές επιστήμες

(ΚΑ- 194) -  Eleni Binaki

Περιγραφή Μαθήματος

Η μετατροπή των κοινωνικών επιστημών σε αντικείμενο διδασκαλίας έχει συγκροτηθεί ως διακλαδικό γνωστικό αντικείμενο με την ονομασία Διδακτική των Κοινωνικών Επιστημών. Οι αναφορές του παραπάνω κλάδου αντλούν από θεωρίες της μάθησης και της σχέσης μάθησης και εκπαιδευτικής πράξης καθώς και από τις επιστημολογικές ιδιαιτερότητες της κατανόησης των κοινωνικών σχέσεων και του πολιτισμού. Με βάση τις παραπάνω θεωρητικές αναφορές αναλύονται ζητήματα, όπως ο ρόλος των αναλυτικών προγραμμάτων διδασκαλίας των κοινωνικών επιστημών ειδικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο ρόλος των εκπαιδευτικών, η κατανόηση του πλαισίου της σχολικής τάξης, η εκπαιδευτική πράξη (ο γενικός σχεδιασμός του μαθήματος, οι μεθοδολογικές επιλογές, οι τρόποι αξιολόγησης και διαχείρισης της σχολικής τάξης). Η ειδική συμβολή της κοινωνικής ανθρωπολογίας στον παρόντα κλάδο είναι η εξέταση συγκεκριμένων παιδαγωγικών προκλήσεων που συνδέονται με την διδασκαλία των Κοινωνικών Επιστημών: η κριτική εθνοκεντρικών προσεγγίσεων της κοινωνίας και του πολιτισμού και η ανάδειξη της συγκριτικής, διαπολιτισμικής γνώσης που παράγει η κοινωνική ανθρωπολογία. Επιπλέον συμβολή της κοινωνικής ανθρωπολογίας συνιστά η παροχή στον εκπαιδευτικό αναλυτικών εργαλείων για την ανάλυση της εκπαιδευτικής πράξης και την ανατροφοδότηση του σχεδιασμού της δράσης μέσω του αναστοχασμού. Ποιες είναι οι διαδικασίες με τις οποίες μπορεί ο εκπαιδευτικός να λειτουργήσει ως ερευνητής του έργου του, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη διάφορες παραμέτρους που το επηρεάζουν όπως το θεσμικό, κοινωνικό και (εθνικό ή τοπικό) πολιτισμικό πλαίσιο εντός και εκτός του σχολείου;

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025