Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Νέες Τεχνολογίες Στην Εκπαίδευση [open]

(311-2353) -  Ανδρέας Παπασαλούρος - Χρήστος Τσαγγάρης

Περιγραφή Μαθήματος

Εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Θεωρίες μάθησης. Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού. Αρχές της μάθησης με χρήση πολυμέσων. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού. Συνεργατική μάθηση. Μικρόκοσμοι και η γλώσσα  προγραμματισμού Logo. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον Scratch. Εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

  • Διδάσκοντες

    Ανδρέας Παπασαλούρος,

    Χρήστος Τσαγγάρης (Εργαστήριο)

    Νίκος Παπαλουκάς (Εργαστήριο)

    Μαθησιακοί στόχοι

    Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να είναι σε θέση:

    • να γνωρίζει τις βασικές θεωρίες μάθησης
    • να γνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες εισαγωγής των υπολογιστών στην εκπαίδευση και τις βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
    • να αναπτύσσει εφαρμογές με τη γλώσσα προγραμματισμού Logo
    • να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Logo
    • να σχεδιάζει και να υλοποιεί διαδραστικές εφαρμογές πολυμέσων με το εκπαιδευτικό περιβάλλον Scratch
    • να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση το περιβάλλον Scratch
    • να επιλέγει και να εφαρμόζει βασικές μεθοδολογίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
    • να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες επιλέγοντας και αξιοποιώντας κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Διδασκαλία στην αίθουσα και εργαστήριο. Υποστήριξη από πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (moodle) για την επικοινωνία και συνεργασία σχετικά με τις εργαστηριακές ασκήσεις και για την ανάθεση και παράδοση των εργασιών.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Το μάθημα περιλαμβάνει γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, μια σειρά εργαστηριακών ασκήσεων καθώς και γραπτή εξέταση πάνω στην ύλη των ασκήσεων του εργαστηρίου.

    Προαπαιτούμενα

    Είναι επιθυμητή, αλλά όχι απαραίτητη, η γνώση στοιχείων προγραμματισμού υπολογιστών.

    Προαπαιτούμενο μάθημα: 311-0044 Εισαγωγή στην Πληροφορική.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Depover, C., Karsenti, T. και Κόμης, Β. Διδασκαλία με χρήτη της Τεχνολογίας. Προώθηση της μάθησης, ανάπτυξη ικανοτήτων. Κλειδάριθμος, 2010.

    Ρετάλης, Σ. (επιμ.). Οι προηγμένες τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης. Καστανιώτης 2005.

    Βιβλιογραφία

    Alessi, S. και Trollip, S. Πολυμέσα και εκπαίδευση. Γκιούρδας 2005.

    Papert, S. Νοητικές Θύελλες. Παιδιά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δυναμικές ιδέες. Τα πάντα γύρω από τη Logo. Οδυσσέας, 1991.

    Βοσνιάδου, Σ. Παιδιά, σχολεία και υπολογιστές. Προοπτικές, προβλήματα και προτάσεις για την αποτελεσματικότερη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Gutenberg, 2006.

    Πηγές στο διαδίκτυο για τις Θεωρίες Μάθησης και Διδακτική σχεδίαση

    http://carbon.ucdenver.edu/~mryder/

    http://www.instructionaldesign.org/index.html

    https://www.youtube.com/watch?v=S-z1iXz3SDo

    Πηγές στο διαδίκτυο για τη Logo:

    http://sourceforge.net/projects/fmslogo/

    Πηγές στο διαδίκτυο για το Scratch:

    http://scratch.mit.edu

    Πηγές στο διαδίκτυο για τη Geogebra

    http://web.geogebra.org/

    Ομάδα στόχος

    Οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου