Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ειδικά Θέματα Οικονομικής Γεωγραφίας

(GEO421) -  Stelios Gialis

Περιγραφή Μαθήματος

Ειδικά θέματα Οικονομικής Γεωγραφίας

 
 

ΓΕΩ 421

 

 

 

  • Κωδικός μαθήματος:

 

·      

Επιλογής

 

Τύπος μαθήματος[i]:

Προπτυχιακό

 

 
  • Επίπεδο μαθήματος (Προπτυχιακό/Μεταπτυχιακό):
 
 

4ο

 

 

 

  • Έτος σπουδών:
 
 

8ο ΕΑΡΙΝΟ

 

 

 

  • Εξάμηνο σπουδών:
 
 

5

 

 

 

  • Αριθμός πιστωτικών μονάδων (ECTS):
 
 

5

 

 

 

  • Αριθμός διδακτικών μονάδων:
 
 

Στέλιος Γκιάλης

 

 

 

 

  • Όνομα διδάσκοντος / διδασκόντων :

 

  • Περιεχόμενο μαθήματος[ii] (100-300 λέξεις):

Μέτρηση περιφερειακής συγκέντρωσης και διαφοροποίησης με εργαλεία γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (gis)

Αστική ιεραρχία, κεντρικοί τόποι, Ο κανόνας σειράς μεγέθους

Συντελεστές περιφερειακής εξειδίκευσης, μέθοδοι και τεχνικές αναγνώρισης βασικού και μη βασικού τομέα

Εκτίμηση περιφερειακής ανάπτυξης και ανισοτήτων με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών

αστική και περιφερειακή πολιτική

Βασικές αρχές της Νέας Οικονομικής Γεωγραφίας

Το γενικό υπόδειγμα γεωγραφικής συγκέντρωσης

Υποδείγματα κέντρου-περιφέρειας με κινητικότητα εργασίας και κλαδικές συνδέσεις

Οικονομική ανάπτυξη και διεθνής ευημερία

Από τη συγκέντρωση στην εξειδίκευση

 

  • Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα[iii] (200-500 λέξεις):

Η εμβάθυνση των φοιτητών σε προχωρημένα εργαλεία και τεχνικές της Οικονομικής Γεωγραφίας τα οποία θα τους βοηθήσουν να αναγνωρίζουν χωρικές και κοινωνικές ανισότητες, να τεκμηριώνουν τα αίτια προέλευσης των ανισοτήτων αυτών, και να προτείνουν λύσεις αντιμετώπισης. Παράλληλα, η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές αρχές της Νέας Οικονομικής Γεωγραφίας.

 

 

  • Προαπαιτούμενα (έως 50 λέξεις):

Δεν υπάρχουν αυστηρά καθορισμένα προαπαιτούμενα. Οι φοιτητές είναι καλό να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς τα μαθήματα «Οικονομική Γεωγραφία» και «Οικονομική I».

 

 

  • Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

 

     α) Εγχειρίδια του μαθήματος (έως 3 συγγράμματα):

 

Ανισότητες, συγκεντρώσεις και νέα οικονομική γεωγραφία, Καραβέλη Ελένη,        2009.

Αστική και περιφερειακή οικονομική, McCann Philip,            2003.

 

 

     β) Συμπληρωματική βιβλιογραφία (έως 10 συγγράμματα):

Αστική οικονομική,      O' Sullivan Arthur, 2012

 

  • Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι (έως 100 λέξεις):

Το μάθημα στηρίζεται στη συμμετοχική διδασκαλία και στην ανάπτυξη διαλόγου μεταξύ διδάσκοντος και διδασκομένων και όχι στην από καθ’ έδρας διδασκαλία. Συνδυάζει θεωρητικές εισηγήσεις που παρουσιάζουν διαφορετικές προσεγγίσεις για τις σύγχρονες  χωρο-κοινωνικές ανισότητες αλλά και εμπειρικές εφαρμογές που στηρίζονται στην εφαρμογή προχωρημένων τεχνικών σε πραγματικά δεδομένα. Οι φοιτητές καλούνται να εκπονήσουν ατομικό ή ομαδικό (μέχρι 2 άτομα ανά ομάδα) θέμα που θα παραλάβουν στην αρχή του εξαμήνου και θα παρουσιάσουν στο τέλος αυτού.  To διδακτικό υλικό του μαθήματος διατίθεται στην ηλεκτρονική εκπαιδευτική πλατφόρμα eclass για τη συνεχή στήριξη της μαθησιακής διαδικασίας.

 

  • Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης (έως 100 λέξεις):

Για την επιτυχή ολοκλήρωση απαιτούνται δύο (2) ενδιάμεσες διορθώσεις καθώς και μία τελική παρουσίαση σε καθορισμένες ημερομηνίες στην πορεία του εξαμήνου. Ο τελικός βαθμός θα καθορίζεται κατά 50% από το βαθμό στο εξαμηνιαίο θέμα και κατά 50% από τις τελικές εξετάσεις. Οι τελικές εξετάσεις θα είναι σύντομες, γραπτές και με ανοικτές σημειώσεις.

 

  • Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

 

  • Τρόπος παράδοσης μαθήματος (με φυσική παρουσία, εξ αποστάσεως): με φυσική παρουσία

 

 

[i] Υποχρεωτικό, επιλογής, κλπ, ανάλογα με τις κατηγορίες μαθημάτων που διαθέτει το κάθε τμήμα.

 

[ii] Περιγραφή του περιεχομένου του μαθήματος και προαιρετικά της εβδομαδιαίας κατανομής της ύλης (επιγραμματικά).

[iii] Μαθησιακά αποτελέσματα:  οι διατυπώσεις όλων αυτών που ο εκπαιδευόμενος γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να κάνει μετά την ολοκλήρωση μιας μαθησιακής διαδικασίας και οι σχετικοί ορισμοί αφορούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες. Σε αυτά περιλαμβάνονται: Γνώσεις, Δεξιότητες, Ικανότητες. Βλέπε αναλυτικά: 

      http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/eqf_en.htm 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015