Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή Ι - 2023/24

(CT-PPS482) -  Markos Konstadakis

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αναπτύσσεται στις παρακάτω ενότητες/διαλέξεις:

  • Εισαγωγή, Ιστορική Αναδρομή, Επισκόπηση γνωστικής περιοχής Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής.
  • Μέθοδοι και κανόνες σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων. Βασικές αρχές ευχρηστίας. Τεχνολογία και πρότυπα ευχρηστίας. Εργαλεία και μέθοδοι προδιαγραφών διαδραστικών συστημάτων, τεχνικές αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων και προτυποποίηση.
  • Εμπειρία χρήστη και ευχρηστία. Ανάλυση χρηστών.
  • Μοντελοποίηση του ανθρώπου ως χρήστη υπολογιστικού συστήματος. Γνωστικά μοντέλα, νοητικά μοντέλα, νοητικά μοντέλα χρήστη, μοντέλα ομάδων χρηστών, μοντέλα αλληλεπίδρασης.
  • Εισαγωγή στη διαδραστική τεχνολογία. Στυλ αλληλεπίδρασης. Απτικές διεπαφές, Εισαγωγή στη συνεργατική τεχνολογία και τεχνολογία για άτομα με ειδικές ανάγκες.
  • Αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων.
  • Προηγμένες συσκευές εισόδου / εξόδου.

Με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα γνωρίζει και θα είναι σε θέση

  • Να αναλύει τα φαινόμενα και τις διαδικασίες που παρατηρούνται κατά την αλληλεπίδραση ανθρώπου με υπολογιστές και τεχνολογίες εν γένει. 
  • Να γνωρίζει τα κύρια χαρακτηριστικά σύγχρονων τεχνολογιών διεπαφής ανθρώπου-υπολογιστή. 
  • Να γνωρίζει τις αρχές σχεδίασης και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων.
  •  Να ακολουθήσει βήμα προς βήμα τη διαδικασία σχεδίασης διαδραστικών τεχνολογιών με βάση τις αρχές του ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού. 

Το μάθημα βαθμολογείται ως εξής:

 

  • 50% τελική εργασία
      • Ατομική ή ομαδική (μέχρι 3 άτομα)
      • Βαθμολογείται το αντικείμενο μελέτης, η δομή της εργασίας, το τελικό αποτέλεσμα
  • 50% βαθμός εξέτασης
    • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
    • Ερωτήσεις ανάπτυξης

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024