Παρουσίαση/Προβολή
(5119554 ) - Σπύρος Βοσινάκης
Περιγραφή Μαθήματος
Με τον όρο "Εικονική Πραγματικότητα" περιγράφεται η εμπειρία της εμβύθισης των χρηστών σε τρισδιάστατα ψηφιακά περιβάλλοντα, εντός των οποίων μπορούν να κινηθούν και να διαδράσουν με φυσικό και διαισθητικό τρόπο. Η σχετική επιστημονική περιοχή μελετάει τη σχεδίαση και ανάπτυξη κατάλληλων διεπαφών υλικού και εργαλείων λογισμικού, καθώς και την αξιοποίησή τους σε διάφορους χώρους εφαρμογής, όπως η ψυχαγωγία, η εκπαίδευση, η συνεργατική εργασία και ο πολιτισμός. Σήμερα, πέρα από τα ακριβά και εξειδικευμένα συστήματα εικονικής πραγματικότητας, έχει αναπτυχθεί μια ολόκληρη κατηγορία σχετικών περιβαλλόντων, η οποία βασίζεται σε παραδοσιακές διεπαφές των οικιακών υπολογιστών και των κινητών συσκευών, και δίνει έμφαση στην πολυχρηστικότητα και στη διάρκεια. Στην κατηγορία αυτή αποδίδεται ο όρος "εικονικοί κόσμοι" και περιλαμβάνει τόσο περιβάλλοντα γενικού σκοπού, όπως το Second Life, όσο και ειδικού τύπου εφαρμογές, όπως τα διαδικτυακά παιχνίδια ρόλων (π.χ. World of Warcraft).
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η θεωρία, οι μεθοδολογίες και οι εφαρμογές της εικονικής πραγματικότητας με έμφαση στους εικονικούς κόσμους. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα μελετήσουμε:
- μια επικόπηση του πεδίου της εικονικής πραγματικότητας και των εικονικών κόσμων, την ιστορική εξέλιξή τους, τις εφαρμογές τους και τη σημερινή κατάσταση,
- τις θεωρητικές αρχές και τη σύγχρονη τεχνολογία των γραφικών πραγματικού χρόνου, στα οποία βασίζεται η απεικόνιση των εικονικών περιβαλλόντων,
- θέματα συνθετικής κίνησης (animation), φυσικής μοντελοποίησης και συμπεριφοράς ψηφιακών χαρακτήρων,
- τις βασικές τεχνικές αλληλεπίδρασης χρηστών με τα εικονικά περιβάλλοντα και θέματα σχεδίασης διεπαφών,
- σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης εικονικών περιβαλλόντων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα