Παρουσίαση/Προβολή
Σχεδίαση Υπηρεσιών
(511224) - Τζενη Δαρζέντα, Στυλιανός Καρατζάς
Περιγραφή Μαθήματος
Περιεχόμενο μαθήματος:
Το μάθημα αποτελεί κεντρικό πυλώνα για την κατεύθυνση της Σχεδίασης Υπηρεσιών. Οι φοιτητές, στα πλαίσια του μαθήματος, θα μάθουν για την σημασία των υπηρεσιών στις σύγχρονες οικονομίες καθώς και το πώς μπορεί η σχεδίαση να συνδράμει στις υπηρεσίες μέσω της παροχής αξίας (value co-creation) τόσο στους καταναλωτές όσο και στους πάροχους των υπηρεσιών.
Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές ένα ευρύ περιβάλλον στην σχεδίαση υπηρεσιών καθώς το τοποθετεί γύρω από αλλά πεδία όπως η επιστήμη του management και η επιχειρησιακή έρευνα μεταξύ άλλων. Το μάθημα έχει σαν σκοπό να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην χρήση εργαλείων και τεχνικών της σχεδίασης υπηρεσιών σε συνδυασμό με την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη (UX) και δημιουργία παραγωγικότερων οργανισμών. Οι φοιτητές διδάσκονται θεωρητικούς κανόνες και μοντέλα που ενισχύουν την καλή κατανόηση των αναδυόμενων τάσεων στο πεδίο όπως η σχεδίαση υπηρεσιών για τον δημόσιο τομέα, η κοινοτική σχεδίαση, η κοινωνική καινοτομία και η κοινωνική επιχειρηματικότητα. Μέσω αυτής της ευαισθητοποίησης οι φοιτητές θα είναι ικανοί να αναγνωρίσουν νέες προσεγγίσεις ενώ αυτές εμφανίζονται και να κατανοήσουν ποια εργαλεία υπάρχουν για την δημιουργία υπηρεσιών.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι φοιτητές να:
- Κατανοήσουν την σημασία των υπηρεσιών στην σύγχρονη οικονομία, τα πεδία εφαρμογής και νέες κατευθύνσεις
- Μάθουν την ιστορία της σχεδίασης υπηρεσιών, της επιστήμης των υπηρεσιών και την συνεισφορά της θεωρίας συστημάτων στα παραπάνω
- Αποκτήσουν μια βαθιά κατανόηση των υφιστάμενων μοντέλων και θεωριών που χρησιμοποιούνται για την σχεδίαση υπηρεσιών.
- Χρησιμοποιούν άνετα σχεδιαστικές μεθόδους και εργαλεία της σχεδίασης υπηρεσιών
- Ευαισθητοποιηθούν στις υφιστάμενες και αναδυόμενες διαστάσεις της σχεδίασης υπηρεσιών, όπως η σχεδίαση για τοις δημόσιες υπηρεσίες, κοινωνικών καινοτομία και κοινωνική επιχειρηματικότητα.
Προαπαιτούμενα:
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
Εγχειρίδια του μαθήματος:
- Penin, L. Designing the Invisible, Bloomsbury 2017 (Σκεδιασμός του αόρατου, μετάφραση Παναντόνοπουλος, Σ.)
- Fitzsimmons, J, Fitzsimmons, M. Service Management McGraw-Hill, 2013:
Συμπληρωματική βιβλιογραφία:
- Meroni, A.Sangiorgi, D. Design for Services, Gower, 2011
- Schneider, J. Stickdorn, M. This is Service Design Thinking Bispublishers 2013
- Flood, R.L. & Jackson, M.: Creative Problem Solving: Total Systems Intervention, Wiley, 1991
- Bitner, M.J., Ostrom, A.L., Morgan, F.N. (2008) Service Blueprinting: A Practical Technique for Service Innovation in California Management Review 50: 9 (3): 66-94
- Polaine, A., Reason, B., Løvlie, L. Service Design: from insight to implementation Rosenfeld, 2013
- Young, L : From Products to Services Wiley 2008
- Moritz, S : Service Design Practical Access to an evolving field, KISD 2010
- Miettinen,S. Valtonen, A. (eds) Service Design with Theory: Discussions on Change, Value and Methods Lapland 2012
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
Το μάθημα αποτελείται από ένα μείγμα διαλέξεων οι οποίες είναι συνδυασμένες με πρακτικές ασκήσεις. Έχουν σαν σκοπό την πρακτική κατανόηση των μεθόδων που έχει υιοθετήσει η σχεδίαση υπηρεσιών. Ακόμα οι φοιτητές θα πρέπει να ολοκληρώσουν μικρές εργασίες, οι οποίες χρησιμοποιούνται ως παραδείγματα κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εργασίες δεν βαθμολογούνται κατά την πρώτη παράδοση αλλά οι φοιτητές έχουν την δυνατότητα να επανακαταθέσουν κάθε εργασία μετά από την συζήτηση στην τάξη. Έτσι κάθε φοιτητής μπορεί να μεγιστοποιήσει τον βαθμό της εκάστοτε εργασίας
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
Γραπτές εξετάσεις 50%
Μικρές εργασίες κατά τη διάρκεια του εξάμηνου 50%
Οι φοιτητές πρέπει να πέτυχουν ενα βαθμό τουλάχιστον 20% (= 2/5) στις γραπτές εξετάσεις και το ίδιο στης μικρές εργασίες. Δηλαδή δεν μπορεί να περαστεί το μάθημα μόνο με εξετάσεις η μόνο με εργασίες.
Γλώσσα διδασκαλίας:
Ελληνική/Αγγλική, ο κύριος όγκος της βιβλιογραφίας είναι στα Αγγλικά
Τρόπος παράδοσης μαθήματος:
Φυσική παρουσία, εργασίες θα ανεβαίνουν στο eclass
Content outline:
This course is the flagship of the Service Design direction of study. Students learn about the importance of services in modern economies, and what design can offer to services, in the sense of offering value to both consumers and providers of services (co-creation of value).
The course offers students a wide background to Service Design, situating it in relation to other disciplines such as management and operational research, among others. The course aims to educate students in the use of tools and techniques of service design within a climate of better user experience (UX) and modern productive organisations. Students learn theoretical precepts as well as models and are helped to understand the emerging trends within the field, such as public sector design, community design, social innovation design and social entrepreneurship. In this way students will be well placed to situate developments as they occur, and understand what tools there are to build or adapt servces to make them fit for purpose and innovative
Learning outcomes:
Students will :
- Understand the importance of services in modern economies, the application areas and new directions
- Will learn about history of Service Design, Service Science and the contribution of Systems Thinking
- Will acquire a deep knowledge of current models and theories used in Service Design
- Will be able to use with confidence commonly deployed Service Design methods and tools
- Will be introduced to current and emerging dimensions of Service Design, such as on the one hand, servitisation and product service systems, and on the other, public sector services, social innovation and social entrepreneurship
Prerequisites:
No prerequisites
Recommended reading:
Two textbooks have been recommended for this course:
- Penin, L. Designing the Invisible, Bloomsbury 2017
- Fitzsimmons, J, Fitzsimmons, M. Service Management McGraw-Hill, 2013
Supplementary Texts:
In addition, students are recommended to read chapters or whole texts drawn from:
- Meroni, A. Sangiorgi, D. (Dds) Design for Services, Gower, 2011
- Schneider, J. Stickdorn, M. This is Service Design Thinking Bispublishers, 2013
- Flood, R.L. & Jackson, M.: Creative Problem Solving: Total Systems Intervention, Wiley, 1991
- Bitner, M.J., Ostrom, A.L., Morgan, F.N. (2007) Service Blueprinting: A Practical Technique for Service Innovation in California Management Review 50 9 (3) 66-94
- Polaine, A., Reason, B., Løvlie, L.: Service Design: from insight to implementation Rosenfeld, 2013
- Young, L : From Products to Services Wiley 2008
- Moritz, S : Service Design Practical Access to an evolving field, KISD 2010
- Miettinen,S. Valtonen, A. (eds): Service Design with Theory: Discussions on Change, Value and Methods Lapland 2012
- Penin, L.: Designing the Invisible, Bloomsbury 2018
- Sangiorgi, D & Prendiville, A. (Eds): Designing for Service, Bloomsbury 2017
Learning activities and teaching methods:
The class uses a mixture of lectures and practical exercises to gain hands on experience methods commonly used in Service Design currently. In addition, students complete a number of small assignments, which are used as exemplars during class contact time. The small assignments are not graded on their first submission, instead students may resubmit each assignment after a class discussion. In this way, and making use of problem based learning approach, a student may maximize his/her grade.
Assessment/grading methods:
Written exams account for 50% of the grade. The remaining 50% is derived from a number of small assignments that are carried out throughout the term.
Students must achieve a minimum of
at least 20% on written exams and 20% on assignments in order for their work to be considered for marking. That is, no student may pass the course only by exams or only by assignments.
Language of instruction:
Greek/English, the readings and bibliography are mainly in English
Model of delivery (face-to-face, distance learning)
Face-to-Face, assignments uploaded to elearning platform.
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα