Παρουσίαση/Προβολή
DPSD - Στούντιο 7α - Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων - 2025/26
(511216) - Modestos Stavrakis, Spyros Vosinakis, Damianos Gavalas, Panagiotis Kyriakoulakos, Vilelmini Kalabratsidou
Περιγραφή Μαθήματος
Στούντιο 7α - Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων
Διδάσκοντες:
Μόδεστος Σταυράκης, Σπύρος Βοσινάκης, Παναγιώτης Κουτσαμπάσης, Δαμιανός Γαβαλάς, Παναγιώτης Κυριακουλάκος
Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθήματος 2024 - 2025
Τετάρτη: 9:00 - 12:00
Πέμπτη: 9:00 - 12:00
Περιεχόμενο μαθήματος:
Το μάθημα ολοκληρώνει τις γνώσεις και δεξιότητες που έχουν αποκτήσει οι φοιτητές από τα μαθήματα κορμού και της 1ης κατεύθυνσης (Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων) στο στόχο της ανάπτυξης ενός αυθεντικού έργου (project) που μπορεί να περιλαμβάνει και τη συμμετοχή εξωτερικών του τμήματος χρηστών και πελατών. Κάθε χρόνο η θεματική των έργων είναι διαφορετική. Για παράδειγμα το 2014 ήταν το έξυπνο σπίτι και το 2015 οι διαδραστικές τεχνολογίες με έμπνευση τη πολιτιστική κληρονομιά. Σημαντικά στοιχεία του μαθήματος περιλαμβάνουν:
- Δημιουργική χρήση μεθόδων και εργαλείων για την εμπειρική έρευνα, σχεδίαση και αξιολόγηση που έχουν διδαχθεί οι φοιτητές σε υποχρεωτικά μαθήματα όπως η Διαδραστική Σχεδίαση, Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή, Ανάλυση και Σχεδίαση Πληροφοριακών Συστημάτων, Γνωστική Επιστήμη κ.α.
- Εφαρμογή διαδραστικών τεχνολογιών που έχουν διδαχθεί οι φοιτητές στα υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης: Σχεδίαση για Όλους, Ψηφιακές Μορφές Αφήγησης, Προηγμένες Τεχνολογίες Αλληλεπίδρασης και Εφαρμογές, Σχεδίαση και Προγραμματισμός για τον Παγκόσμιο Ιστό, Σχεδίαση και Προγραμματισμός Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές, Εικονική Πραγματικότητα.
- Επαναληπτική διαδικασία εφαρμογής μεθόδων έρευνας, σχεδίασης, πρωτοτυποποίησης, αξιολόγησης.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Εφαρμογή σχεδιαστικών μεθόδων σε ένα αυθεντικό πλαίσιο.
- Πρωτοτυποποίηση εφαρμογών με διαδραστικές τεχνολογίες αιχμής
- Αξιολόγηση πρωτοτύπων με επίκεντρο τον χρήστη.
Προαπαιτούμενα:
Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία τα παραπάνω υποχρεωτικά μαθήματα και όσα περισσότερα από τα μαθήματα της 1ης κατεύθυνσης.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
Albert, W., & Tullis, T. (2013). Measuring the user experience: collecting, analyzing, and presenting usability metrics. Newnes.
Cooper, A., Reimann, R., & Cronin, D. (2007). About face 3: the essentials of interaction design. John Wiley & Sons.
Goodman, E. Kuniavsky, M. Moed, A. (2012). Observing the user experience: a practitioner's guide to user research. Morgan kaufmann.
Hanington, B., & Martin, B. (2012). Universal methods of design: 100 ways to research complex problems, develop innovative ideas, and design effective solutions. Rockport Publishers.
Preece, J., Sharp, H., & Rogers, Y. (2015). Interaction Design-beyond human-computer interaction. John Wiley & Sons.
Εγχειρίδια του μαθήματος:
Κουτσαμπάσης Π. (2011) Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή: Αρχές, Μέθοδοι και Παραδείγματα. Κλειδάριθμος, Αθήνα.
Κουτσαμπάσης Π. (2015) Αξιολόγηση Διαδραστικών συστημάτων με Επίκεντρο τον Χρήστη: Ευχρηστία, Προσβασιμότητα, Εμπειρία του Χρήστη, Συνεργατική Εργασία. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα.
Βοσινάκης Σπύρος (2015) Εικονικοί Κόσμοι: Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εφαρμογές και Ανάπτυξη σε Περιβάλλον OpenSimulator. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα.
Συμπληρωματική βιβλιογραφία:
(η βιβλιογραφία ανανεώνεται σε κάποιο βαθμό κάθε χρόνο ανάλογα και με τη θεματική του έργου)
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
Η διδακτική προσέγγιση που ακολουθείται είναι η Μάθηση Βασισμένη στο Πρόβλημα (Problem-Based Learning) η οποία διέπεται από τις παρακάτω αρχές:
- Το πρόβλημα (έργο) είναι αυθεντικό, δηλαδή σχετίζεται με την μελλοντική επαγγελματική τους πρακτική και μπορεί να αφορά συνεργασία με πελάτες και χρήστες εκτός του πανεπιστημίου.
- Το πρόβλημα (έργο) είναι ασαφώς ορισμένο: δεν έχει βέλτιστη λύση (επιδέχεται πολλαπλών λύσεων), αφορά πλήθος εμπλεκόμενων-ενδιαφερόμενων που δεν συμφωνούν στον ορισμό του, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με στρατηγικές «δοκιμή και λάθος» ή «σπάσιμο σε υποπροβλήματα», κ.α.
- Οι φοιτητές εργάζονται σε ομάδες ώστε να συνδυάζονται και να αλληλοσυμπληρώνονται οι ατομικές δεξιότητες και γνώσεις.
- Οι φοιτητές πρέπει να ανακαλύψουν τα σημεία που δεν γνωρίζουν και να μελετήσουν ώστε να τα μάθουν μόνοι τους (self-directed learning).
- Ο ρόλος των διδασκόντων είναι υποστηρικτικός. Οι διδάσκοντες δεν δίνουν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομάδες, αλλά κατευθύνσεις, οδηγίες και σχόλια.
Παραδοτέα:
Οι φοιτητές παραδίδουν:
- Βίντεο ‘promo’ του έργου. Δείτε ενδεικτικά βίντεο από προηγούμενες εργασίας στο κανάλι του εργαστηρίου ISD lab (Youtube).
- Αναφορά (5000 λέξεις) στο στιλ ACM SIGCHI. Δείτε εδώ έναν σύντομο οδηγό για τη συγγραφή της αναφοράς σας.
- Αφίσα (poster) παρουσίασης του έργου.
- Τεχνολογικό πρωτότυπο
- Τελική παρουσίαση (PPT)
- Συνοπτικό άρθρο στο wiki του μαθήματος.
Αξιολόγηση/εξετάσεις:
Η εξέταση του μαθήματος γίνεται στην εξεταστική περίοδο, όπου οι φοιτητές παρουσιάζουν τις εργασίες τους και παραδίδουν τα παραδοτέα.
Γλώσσα διδασκαλίας:
Ελληνικά
Τρόπος παράδοσης μαθήματος (με φυσική παρουσία, εξ αποστάσεως):
Με φυσική παρουσία. Το μάθημα είναι εργαστηριακό και τηρείται παρουσιολόγιο.
Wiki [Εργασίες Φοιτητών]
https://eclass.aegean.gr/courses/511287/
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα
