Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Πληροφορική Κινηματογραφία

(511199) -  Καλαμπρατσίδου Βιλελμίνη

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα εξετάζει συνοπτικά την ιστορία της πληροφορικής  κινηματογραφίας, τις μεθόδους κατασκευής συνθετικών ταινιών και τις θεωρητικές έννοιες που υποστηρίζουν τη δημιουργική πρακτική, όπως π.χ. τις ιδιότητες του ψηφιακού χώρου και τις στρατηγικές σκηνοθεσίας στην αμφίδρομη και μη αμφίδρομη πληροφορική κινηματογραφία. Οι έννοιες αυτές εφαρμόζονται στην πλειοψηφία τους στα εργαστήρια του μαθήματος, όπου εφαρμόζονται επίσης και οι μέθοδοι παραγωγής ταινιών.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το μάθημα εξετάζει συνοπτικά την ιστορία της πληροφορικής κινηματογραφίας, τις μεθόδους κατασκευής συνθετικών ταινιών και τις θεωρητικές έννοιες που υποστηρίζουν τη δημιουργική πρακτική, όπως π.χ. τις ιδιότητες του ψηφιακού χώρου και τις στρατηγικές σκηνοθεσίας στην αμφίδρομη και μη αμφίδρομη πληροφορική κινηματογραφία. Οι έννοιες αυτές εφαρμόζονται στην πλειοψηφία τους στα εργαστήρια του μαθήματος, όπου εφαρμόζονται επίσης και οι μέθοδοι παραγωγής ταινιών.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις έννοιες και τους τομείς εφαρμογής των τεχνικών μοντελοποίησης αντικειμένων και απόδοσης της κίνησής τους με υπολογιστή. Οι ιδιότητες του ψηφιακού χώρου και του ψηφιακού χρόνου αναλύονται διεξοδικά και αναφέρονται οι
    σημαντικότερες εφαρμογές των εννοιών αυτών στον οπτικοακουστικό τομέα. Τα εργαστήρια εφαρμογής των ανωτέρω εννοιών και τεχνικών είναι υποχρεωτικά.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Το μάθημα περιλαμβάνει δύο ώρες θεωρίας και μία ώρα εργαστηρίου την εβδομάδα. Η θεωρία διεξάγεται υπό τύπον διαλέξεων ενώ το εργαστήριο περιλαμβάνει πρακτική σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οπτικοακουστικές προβολές διεξάγονται και στα θεωρητικά και στα εργαστηριακά μαθήματα όταν το γνωστικό αντικείμενο το επιβάλλει. Τα εργαστήρια χρήσης του λογισμικού 3dsmax έχει αναλάβει από το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 ο Κώστας Μπάιλας, ΕΤΕΠ του Τμήματος. Διοργανώνονται επίσης συχνά διαλέξεις και εντατικά εργαστήρια με προσκεκλημένους διδάσκοντες

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η αξιολόγηση των φοιτητικών επιδόσεων στη θεωρία γίνεται μέσω της τελικής γραπτής εξέτασης στο τέλος του εξαμήνου. Η αξιολόγηση στα εργαστήρια είναι συνεχής, αλλά βαθμολογείται συνολικά στο τέλος του εξαμήνου μετά την παράδοση της τελικής εργασίας. Ο τελικός βαθμός εξάγεται αθροίζοντας το 40% του βαθμού στην γραπτή εξέταση και το 60% του βαθμού στην εργαστηριακή επίδοση.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    1. Π. Κυριακουλάκος (2007), Θέματα Πληροφορικής Κινηματογραφίας, Εκδόσεις Καστανιώτη

    2. Θ. Βασιλάκος (2008), Ψηφιακές Μορφές Τέχνης, Εκδόσεις University Press

    3. Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani (2012), Οδηγός του Autodesk 3dsMax 2011; Εκδόσεις Γκιούρδας, απόδοση: Αγαμέμνων Μήλιος

    Ομάδα στόχος

    Το μάθημα είναι ελεύθερης επιλογής και διδάσκεται στο 9ο εξάμηνο.