Darstellung / Vorschau

Selected image

Τεχνολογία Λογισμικού

(131200) -  Vagelio Kavakli

Beschreibung des Kurses

Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στις θεωρητικές προσεγγίσεις, τις μεθοδολογίες και τα εργαλεία, που απαιτούνται για την ανάπτυξη συστημάτων λογισμικού. Η ύλη του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες: μοντέλα ανάπτυξης λογισμικού, προδιαγραφές λογισμικού, σχεδιασμός συστήματος, εργαλεία και τεχνικές προγραμματισμού και ανάπτυξης συστημάτων, ποιότητα λογισμικού, διαχείριση έργων λογισμικού. Έμφαση θα δοθεί στη δημιουργική επίλυση προβλημάτων (design thinking) με τη χρήση πρωτότυπων εργαλείων με στόχο το σχεδιασμό καινοτόμων εφαρμογών. Η κατανόηση των παραπάνω  ζητημάτων θα ολοκληρωθεί  μέσα από εφαρμογές που θα πραγματοποιηθούν ή θα μελετηθούν ήδη υπάρχουσες.

Creation Date

Donnerstag, 5. März 2015

  • Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

    Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη δημιουργία αξιόπιστου λογισμικού.

    Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:

    • να κατανοούν την έννοια του κύκλου ζωής λογισμικού
    • να περιγράφουν τα βασικά μοντέλα ανάπτυξης λογισμικού
    • να κατανοούν τις φάσεις ανάλυσης και σχεδιασμού λογισμικού και των επιμέρους διαδικασιών που εμπλέκονται σε αυτές σύμφωνα με τη δομημένη και την αντικειμενοστρεφή προσέγγιση
    • να χρησιμοποιούν τη UML για να κατασκευάζουν το μοντέλο ανάλυσης μιας εφαρμογής λογισμικού
    • να χρησιμοποιούν δημιουργικά εργαλεία για το σχεδιασμό καινοτόμων εφαρμογών λογισμικού

    Διδασκαλία

    Το μάθημα δίνεται μέσω διαλέξεων αλλά και εργαστηρίων όπου οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να εμβαθύνουν / εξασκηθούν στα θέματα που αναπτύσσονται στις διαλέξεις. Στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος ανατίθενται εργαστηριακές ασκήσεις στους φοιτητές, οι οποίες και παραδίδονται στο τέλος κάθε μαθήματος.

    Επιπλέον, οι φοιτητές ανά ομάδες θα πρέπει να εκπονήσουν εργασία η οποία θα περιλαμβάνει την ανάλυση, το σχεδιασμό και παρουσίαση μιας ρεαλιστικής εφαρμογής χρησιμοποιώντας τεχνικές αντικειμενοστρεφούς ανάλυσης και σχεδίασης.

    Διδακτικά Εγχειρίδια

    1) Γιακουμάκης Μ. και Διαμαντίδης Ν., Τεχνολογία Λογισμικού, Unibooks IKE, 2017
    2) Κακαρόντζας Γ. και Στάμελος Ι., Μηχανική Λογισμικού, Κλειδάριθμος, 2023
    3) Sommerville I., Τεχνολογία Προϊόντων Λογισμικού, Κλειδάριθμος, 2020
    4) Pressman R.S. και Maxim R. Bruce, Τεχνολογία Λογισμικού - Μια Πρακτική Προσέγγιση8η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2018

    Συμπληρωματική Βιβλιογραφία

    -  Ανάλυση και Σχεδιασμός Συστημάτων με τη UML 2.0, Dennis A., Haley Wixom B., Tegarden, D., Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2010

    Εισαγωγή στη UML: Συνοπτικός Οδηγός της Πρότυπης Γλώσσας Μοντελοποίησης Αντικειμένων, Fowler, M., Κλειδάριθμος, 2006

    Αξιολόγηση

    Η αξιολόγηση της εργασίας θα περιλαμβάνει και προφορική εξέταση στην οποία κάθε ομάδα θα παρουσιάσει την εργασία που έχει αναλάβει.

     Η βαθμολογία των φοιτητών (Β) θα συνδιαμορφώνεται από το βαθμό της ομαδικής εργασίας (ΟΑ), της ενδιάμεσης αξιολόγησης (Π) και της γραπτής εξέτασης (ΓΕ), ως εξής:

     Β = 0.3 × ΟΑ + 0.1 × Π + 0.6 × ΓΕ

    Τέλος, θετικά προσμετράται στην τελική βαθμολογια η συμμετοχή στα εργαστήρια του μαθήματος και η υποβολή των επιμέρους ασκήσεων.