Νέες Τεχνολογίες Στην Εκπαίδευση [open] (311-2353)
Ανδρέας Παπασαλούρος - Χρήστος Τσαγγάρης
Εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Θεωρίες μάθησης. Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού. Αρχές της μάθησης με χρήση πολυμέσων. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού. Συνεργατική μάθηση. Μικρόκοσμοι και η γλώσσα προγραμματισμού Logo. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον Scratch. Εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά.
ΛιγότεραΕισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Θεωρίες μάθησης. Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού. Αρχές της μάθησης με χρήση πολυμέσων. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού. Συνεργατική μάθηση. Μικρόκοσμοι και η γλώσσα προγραμματισμού Logo. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον Scratch. Εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά.
Εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Θεωρίες μάθησης. Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού. Αρχές της μάθησης με χρήση πολυμέσων. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού. Συνεργατική μάθηση. Μικρόκοσμοι και η γλώσσα προγραμματισμού Logo. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον Scratch. Εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά.
Περίγραμμα
Διδάσκοντες
Ανδρέας Παπασαλούρος,
Χρήστος Τσαγγάρης (Εργαστήριο)
Νίκος Παπαλουκάς (Εργαστήριο)
Μαθησιακοί στόχοι
Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να είναι σε θέση:
- να γνωρίζει τις βασικές θεωρίες μάθησης
- να γνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες εισαγωγής των υπολογιστών στην εκπαίδευση και τις βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
- να αναπτύσσει εφαρμογές με τη γλώσσα προγραμματισμού Logo
- να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Logo
- να σχεδιάζει και να υλοποιεί διαδραστικές εφαρμογές πολυμέσων με το εκπαιδευτικό περιβάλλον Scratch
- να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση το περιβάλλον Scratch
- να επιλέγει και να εφαρμόζει βασικές μεθοδολογίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
- να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες επιλέγοντας και αξιοποιώντας κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διδασκαλία στην αίθουσα και εργαστήριο. Υποστήριξη από πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (moodle) για την επικοινωνία και συνεργασία σχετικά με τις εργαστηριακές ασκήσεις και για την ανάθεση και παράδοση των εργασιών.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Το μάθημα περιλαμβάνει γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, μια σειρά εργαστηριακών ασκήσεων καθώς και γραπτή εξέταση πάνω στην ύλη των ασκήσεων του εργαστηρίου.
Προαπαιτούμενα
Είναι επιθυμητή, αλλά όχι απαραίτητη, η γνώση στοιχείων προγραμματισμού υπολογιστών.
Προαπαιτούμενο μάθημα: 311-0044 Εισαγωγή στην Πληροφορική.
Προτεινόμενα συγγράμματα
Depover, C., Karsenti, T. και Κόμης, Β. Διδασκαλία με χρήτη της Τεχνολογίας. Προώθηση της μάθησης, ανάπτυξη ικανοτήτων. Κλειδάριθμος, 2010.
Ρετάλης, Σ. (επιμ.). Οι προηγμένες τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης. Καστανιώτης 2005.
Βιβλιογραφία
Alessi, S. και Trollip, S. Πολυμέσα και εκπαίδευση. Γκιούρδας 2005.
Papert, S. Νοητικές Θύελλες. Παιδιά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δυναμικές ιδέες. Τα πάντα γύρω από τη Logo. Οδυσσέας, 1991.
Βοσνιάδου, Σ. Παιδιά, σχολεία και υπολογιστές. Προοπτικές, προβλήματα και προτάσεις για την αποτελεσματικότερη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Gutenberg, 2006.
Πηγές στο διαδίκτυο για τις Θεωρίες Μάθησης και Διδακτική σχεδίαση
http://carbon.ucdenver.edu/~mryder/
http://www.instructionaldesign.org/index.html
https://www.youtube.com/watch?v=S-z1iXz3SDo
Πηγές στο διαδίκτυο για τη Logo:
http://sourceforge.net/projects/fmslogo/
Πηγές στο διαδίκτυο για το Scratch:
Πηγές στο διαδίκτυο για τη Geogebra
Ομάδα στόχος
Οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ανδρέας Παπασαλούρος,
Χρήστος Τσαγγάρης (Εργαστήριο)
Νίκος Παπαλουκάς (Εργαστήριο)
Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να είναι σε θέση:
- να γνωρίζει τις βασικές θεωρίες μάθησης
- να γνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες εισαγωγής των υπολογιστών στην εκπαίδευση και τις βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
- να αναπτύσσει εφαρμογές με τη γλώσσα προγραμματισμού Logo
- να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Logo
- να σχεδιάζει και να υλοποιεί διαδραστικές εφαρμογές πολυμέσων με το εκπαιδευτικό περιβάλλον Scratch
- να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση το περιβάλλον Scratch
- να επιλέγει και να εφαρμόζει βασικές μεθοδολογίες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
- να σχεδιάζει εκπαιδευτικές δραστηριότητες επιλέγοντας και αξιοποιώντας κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά
Διδασκαλία στην αίθουσα και εργαστήριο. Υποστήριξη από πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (moodle) για την επικοινωνία και συνεργασία σχετικά με τις εργαστηριακές ασκήσεις και για την ανάθεση και παράδοση των εργασιών.
Το μάθημα περιλαμβάνει γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, μια σειρά εργαστηριακών ασκήσεων καθώς και γραπτή εξέταση πάνω στην ύλη των ασκήσεων του εργαστηρίου.
Είναι επιθυμητή, αλλά όχι απαραίτητη, η γνώση στοιχείων προγραμματισμού υπολογιστών.
Προαπαιτούμενο μάθημα: 311-0044 Εισαγωγή στην Πληροφορική.
Depover, C., Karsenti, T. και Κόμης, Β. Διδασκαλία με χρήτη της Τεχνολογίας. Προώθηση της μάθησης, ανάπτυξη ικανοτήτων. Κλειδάριθμος, 2010.
Ρετάλης, Σ. (επιμ.). Οι προηγμένες τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης. Καστανιώτης 2005.
Alessi, S. και Trollip, S. Πολυμέσα και εκπαίδευση. Γκιούρδας 2005.
Papert, S. Νοητικές Θύελλες. Παιδιά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δυναμικές ιδέες. Τα πάντα γύρω από τη Logo. Οδυσσέας, 1991.
Βοσνιάδου, Σ. Παιδιά, σχολεία και υπολογιστές. Προοπτικές, προβλήματα και προτάσεις για την αποτελεσματικότερη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Gutenberg, 2006.
Πηγές στο διαδίκτυο για τις Θεωρίες Μάθησης και Διδακτική σχεδίαση
http://carbon.ucdenver.edu/~mryder/
http://www.instructionaldesign.org/index.html
https://www.youtube.com/watch?v=S-z1iXz3SDo
Πηγές στο διαδίκτυο για τη Logo:
http://sourceforge.net/projects/fmslogo/
Πηγές στο διαδίκτυο για το Scratch:
Πηγές στο διαδίκτυο για τη Geogebra
Οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ. Συμπεριφορικές, γνωστικές θεωρίες και κονστρουκτιβιστικές προσεγγίσεις. Η επίδραση των θεωριών μάθησης στη σχεδίαση εκπαιδευτικών περιβαλλόντων με χρήση υπολογιστή. Τεχνολογική καινοτομία και εκπαιδευτική έρευνα.
Λογισμικό γενικής χρήσης και εφαρμογές στην εκπαίδευση. Τα είδη του εκπαιδευτικού λογισμικού. Προγράμματα εξάσκησης και αυτοδιδασκαλίας. Ευφυή συστήματα διδασκαλίας. Εκπαιδευτικά πολυμέσα. Εκπαιδευτικό Λογισμικό μοντελοποίησης και προσομοίωσης. Συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή. Εφαρμογές στη μαθηματική εκπαίδευση.
Είδη μάθησης και η αναθεωρημένη ιεραρχία διδακτικών στόχων του Bloom. Αρχές μάθησης με χρήση πολυμέσων. Κατηγορίες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Βασικές μεθοδολογίες διδακτικής σχεδίασης και το μοντέλο ADDIE. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού.
Σύνταξη της Logo. Η γεωμετρία της χελώνας. Διαδικασίες στη Logo. Αναδρομή και σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων. Χειρισμός προτάσεων και λιστών. Εκπαιδευτικές εφαρμογές με τη γλώσσα Logo.
Εντολές κίνησης, περιγραφής όψεων μορφών, ελέγχου, αισθητήρων. Mεταβλητές και τελεστές, ήχος και σχεδίαση. Χειρισμός μηνυμάτων. Σχεδίαση διαδραστικών εφαρμογών και παιχνιδιών. Υλοποίηση εκπαιδευτικών πολυμέσων.
Εκπαιδευτικά πολυμέσα. Αρχές μάθησης με χρήση πολυμέσων.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 4930
Αρ. Προβολών : 52066