ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΓΕΩ331)

Athina Avagianou

Description

Πλαίσιο του μαθήματος

 

H υποχώρηση του Φορντισμού/Κεϋνσιανισμού στα τέλη της δεκαετίας του 1960/αρχές δεκαετίας 1970, συνοδεύτηκε από την σταδιακή ανάδυση ενός νέου καθεστώτος συσσώρευσης/τρόπου κοινωνικής ρύθμισης στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικές κοινωνίες. Όροι όπως: «μεταφορντισμός», «μεταβιομηχανισμός» (postindustrialism), «ευέλικτη εξειδίκευση», «οικονομία βασισμένη στη γνώση» (knowledge-based economy), «μαθησιακή οικονομία» και «μαθησιακή περιφέρεια» (learning economy, learning region), «νέα οικονομία», «κοινωνία των δικτύων» (network society), «πληροφοριακός καπιταλισμός» (informational capitalism), κ.α.,  παρά την ποικιλομορφία τους, υπογραμμίζουν ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός. Το γεγονός ότι σήμερα η καινοτομία είναι η πιο σημαντική εισροή στις σύγχρονες εθνικές και περιφερειακές οικονομίες και η μάθηση η πιο κρίσιμη διαδικασία. Η καινοτομία και η μάθηση έχουν ισχυρές τοπικές / περιφερειακές διαστάσεις και προσελκύουν το κύριο ενδιαφέρον των πολιτικών χωρικού σχεδιασμού και τοπι

More