[ΠΠΤΝ][ΙΣΘ100] (2023-24) Ιστορία και θεωρία του Ντοκιμαντέρ Ι /Ηistory and Theory of Documentary I (ΙΣΘ100-22)
Ειρήνη Στάθη
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ι
Στόχος αυτού του μαθήματος είναι η σε βάθος ιστορική, θεωρητική και κριτική προσέγγιση του ντοκιμαντέρ, θεωρώντας ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γνώσης που απαιτείται για την κατασκευή και χρήση του. Η ικανότητα του κινηματογράφου να προσομοιώνει την πραγματικότητα έχει διεγείρει τη δημιουργικότητα των κινηματογραφιστών και το ενδιαφέρον της βιομηχανίας για πάνω από εκατό χρόνια. Από την απλή «πραγματικότητα» των αδελφών Lumière (Έξοδος από το εργοστάσιο) στην «πραγματικότητα» των ντοκιμαντέρ του Errol Morris (The Thin Blue Line) και από την παρατήρηση της πραγματικότητας έως την εκ νέου κατασκευή της (μέσα από τις σύγχρονες τάσεις), προ(σ)καλούν το κοινό να ξανα-οραματιστεί τον κόσμο και την ακαδημία να επανεξετάσει τους μηχανισμούς αντίληψής του. Ποιες είναι οι τεχνικές και τα εργαλεία της ντοκιμαντερίστικης έκφρασης; Είναι το ντοκιμαντέρ Τέχνη; Προπαγάνδα; Δημιουργία; Τεχνούργημα; Επιχειρηματική δραστηριότητα; Σε αυτό το μάθημα θα προσφερθούν όλα εκείνα τα ιστορικά και θεωρητικά εργαλεία που απαιτούνται για την θεμελίωση μίας σφαιρικής αντίληψης της κινηματογραφίας του ντοκιμαντέρ. Η προβολή και η συζήτηση αποσπασμάτων ταινιών θα έχει κεντρικό ρόλο σε ολόκληρη τη διαδικασία των μαθημάτων.
ΛιγότεραΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ι
Στόχος αυτού του μαθήματος είναι η σε βάθος ιστορική, θεωρητική και κριτική προσέγγιση του ντοκιμαντέρ, θεωρώντας ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γνώσης που απαιτείται για την κατασκευή και χρήση του. Η ικανότητα του κινηματογράφου να προσομοιώνει την πραγματικότητα έχει διεγείρει τη δημιουργικότητα των κινηματογραφιστών και το ενδιαφέρον της βιομηχανίας για πάνω από εκατό χρόνια. Από την απλή «πραγματικότητα» των αδελφών Lumière (Έξοδος από το εργοστάσιο) στην «πραγματικότητα» των ντοκιμαντέρ του Errol Morris (The Thin Blue Line) και από την παρατήρηση της πραγματικότητας έως την εκ νέου κατασκευή της (μέσα από τις σύγχρονες τάσεις), προ(σ)καλούν το κοινό να ξανα-οραματιστεί τον κόσμο και την ακαδημία να επανεξετάσει τους μηχανισμούς αντίληψής του. Ποιες είναι οι τεχνικές και τα εργαλεία της ντοκιμαντερίστικης έκφρασης; Είναι το ντοκιμαντέρ Τέχνη; Προπαγάνδα; Δημιουργία; Τεχνούργημα; Επιχειρηματική δραστηριότητα; Σε αυτό το μάθημα θα προσφε
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ι
Στόχος αυτού του μαθήματος είναι η σε βάθος ιστορική, θεωρητική και κριτική προσέγγιση του ντοκιμαντέρ, θεωρώντας ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γνώσης που απαιτείται για την κατασκευή και χρήση του. Η ικανότητα του κινηματογράφου να προσομοιώνει την πραγματικότητα έχει διεγείρει τη δημιουργικότητα των κινηματογραφιστών και το ενδιαφέρον της βιομηχανίας για πάνω από εκατό χρόνια. Από την απλή «πραγματικότητα» των αδελφών Lumière (Έξοδος από το εργοστάσιο) στην «πραγματικότητα» των ντοκιμαντέρ του Errol Morris (The Thin Blue Line) και από την παρατήρηση της πραγματικότητας έως την εκ νέου κατασκευή της (μέσα από τις σύγχρονες τάσεις), προ(σ)καλούν το κοινό να ξανα-οραματιστεί τον κόσμο και την ακαδημία να επανεξετάσει τους μηχανισμούς αντίληψής του. Ποιες είναι οι τεχνικές και τα εργαλεία της ντοκιμαντερίστικης έκφρασης; Είναι το ντοκιμαντέρ Τέχνη; Προπαγάνδα; Δημιουργία; Τεχνούργημα; Επιχειρηματική δραστηριότητα; Σε αυτό το μάθημα θα προσφε