Διαδραστική Σχεδίαση (Interaction Design) [Open] (5114153 )

Μόδεστος Σταυράκης

Description

Το μάθημα της διαδραστικής σχεδίασης ασχολείται με την ανάλυση και μοντελοποίηση της δομής του σύνθετου διαλόγου που αναπτύσσεται μεταξύ ανθρώπων – προϊόντων & συστημάτων, καθώς επίσης και τις «συνδέσεις» μεταξύ των ανθρώπων, οι οποίες συνδιαμορφώνονται με τη διαμεσολάβηση κάποιου προϊόντος & συστήματος. Το παρόν μάθημα διδάσκεται στα αγγλικά και ελληνικά.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

 Εγχειρίδια του μαθήματος: 

1. Rogers, Y., Sharp, H., & Preece, J. (2013). Σχεδίαση Διαδραστικότητας: Επεκτείνοντας την Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (3η έκδοση). Αθήνα: Γκιούρδας.

2. Norman, D.A. (2010). Σχεδιασμός των Αντικειμένων της Καθημερινότητας. Αθήνα: Κλειδάριθμος.

Συμπληρωματική βιβλιογραφία: 

1. Safer, D. (2013). Microinteractions. Sebastopol, CA: O'Reilly.

2. Safer, D. (2010). Designing for Interaction: Creating smart applications and clever devices (2nd edition). Berkeley, CA: New Riders.

3. Cooper, A., Reimann, R., & Cronin, D. (2007). About Face 3: The Essentials of Interaction

More  
CC - Attribution

Units

Στην ενότητα αυτή στοιχειοθετούνται οι βασικότερες έννοιες και στοιχεία που συγκροτούν το μάθημα της Διαδραστικής σχεδίασης.

Λέξεις κλειδιά: διαδραστική σχεδίαση, έννοιες

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται ενδελεχώς οι εννοιολογικές αποσαφηνίσεις και διδάσκονται οι βασικότεροι ορισμοί που συγκροτούν το μάθημα της Διαδραστικής σχεδίασης.

Λέξεις κλειδιά: εννοιολογικές αποσαφηνίσεις, ορισμοί

Στην ενότητα αυτή μελετάται η αφόρμηση μελέτης και εξέλιξης της έννοιας Διαδραστική σχεδίαση.

Λέξεις κλειδιά: History of IxD, σχέδιο

Στην ενότητα αυτή μελετάται η κατανόηση του ερευνητού χώρου που αφορά τη Διαδραστική σχεδίαση και αναλύονται οι βασικές συνιστώσες της.

Λέξεις κλειδιά: εννοιολογική αλληλεπίδραση, διάδραση 

Μερικές από τις βασικότερες έννοιες και ορισμένα από τα πιο βασικά παραδείγματα στο χώρο της Διαδραστικής σχεδίασης, όπως Goal Driven Design, Interface as Magic, Usability, Affordances, Learnability παρουσιάζονται εκτενώς στην ενότητα αυτή.

Λέξεις κλειδιά: Usability, Affordances, Learnability

Κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς και παρουσίαση/ ανάλυση μεθοδολογιών και πλαισίων ανάπτυξης διαδραστικών σχεδίων αποτελούν τον κεντρικό άξονα της παρουσίασης αυτής της ενότητας.

Λέξεις κλειδιά: μεθοδολογίες PACT, πλαισίων ανάπτυξης διαδραστικών σχεδίων

Αντικειμενικός στόχος της παρούσας ενότητας είναι η κατανόηση των εξής: α) της γνωστικής αλληλεπίδρασης ανθρώπου με ΗΥ και οι βασικότεροι περιορισμοί β) του τρόπου παροχής της γνώσης γ) η αναγνώριση και εξήγηση της φυσικών και αιτιακών καταστάσεων και προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι χρήστες, δ) η αξιοποίηση των εργαλείων μοντελοποίησης τον σχεδιασμό καλύτερων διαδραστικών προϊόντων.

Λέξεις κλειδιά: γνωστική αλληλεπίδραση, εργαλεία μοντελοποίησης

Στην ενότητα αυτή αναλύονται οι έννοιες της αλληλεπίδρασης με ένα σύστημα μέσω ομιλίας ή χειρονομιών, καθώς επίσης έμφαση δίνεται  στην αλληλεπίδραση με αντικείμενα σε ένα εικονικό ή φυσικό χώρο με το χειρισμό τους μέσα από ένα εικονικό περιβάλλον ή ένα φυσικό χώρο.

Λέξεις κλειδιά: αλληλεπίδραση, σύστημα μέσω ομιλίας ή χειρονομιών

Στην ενότητα αυτή αναλύονται οι ανάγκες αλλά και οι δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες τεχνολογίες για επίτευξη καλύτερης διαδραστικης επαφής.

Λέξεις κλειδιά: μεθοδολογίες αλληλεπίδρασης, τεχνολογία

Στην ενότητα αυτή περιγράφονται οι πολλαπλές έννοιες του όρου “διανοητικά μοντέλα” (mental models), οι οποίες ορίζόνται μέσα από τις εσωτερικές κατασκευές κάποιου χαρακτηριστικού του εξωτερικού κόσμου που χειρίζονται, για να επιτρέπουν να γίνονται προβλέψεις και επαγωγές.

Λέξεις κλειδιά: Μοντέλα διανόησης, mentality 

Open Academic Course

Open Courses
OpenCourses Level: A-

Num. of Visits :  2827
Num. of Hits :  10507