Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή [Open] (5116104 )
Κουτσαμπάσης Παναγιώτης και Βοσινάκης Σπυρίδων
Η Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (Human-Computer Interaction) ασχολείται με τη σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση διαδραστικώνπροϊόντων και συστημάτων Η/Υ που υποστηρίζουν αποτελεσματικά τους ανθρώπους σε καθημερινές δραστηριότητες, καθώς και με την μελέτη των σχετικών φαινομένων που προκύπτουν από την διαδικασία.
Το μάθημα περιλαμβάνει Θεωρία και Εργαστήριο (3Θ+2Ε) ανά εβδομάδα.
- Θεωρία (3 ώρες): Διαλέλεις, παραδείγματα, βίντεος, συζήτηση, απορίες.
- Εργαστήριο (2 ώρες, σε 2 γρουπ φοιτητών):
---- (α' μέρος, 6 εβδομάδες): Σχεδίαση Διεπαφών με το Blend for Visual Studio 2013.
---- (β' μέρος, 7 εβδομάδες): Παραδείγματα εφαρμογής μεθόδων σε σχέση με την εργασία σας (χρήστες, σενάρια, πρωτότυπα σε χαρτί, διαμορφωτική και συμπερασματική αξιολόγηση).
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν/μπορούν (να):
- Επίγνωση εύρους ανθρωποκεντρικών μεθόδων έρευνας, σχεδίασης και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων, όπου οι χρήστες είναι στο κέντρο της διαδικασίας τόσο ως προς τις ανάγκες όσο και μέσα από τη συμμετοχή τους.
- Εφαρμόσουν τις παραπάνω μεθόδους σε σύγχρονα σχεδιαστικά πλαίσια και προβλήματα με συμμετοχή πελατών και χρηστών
- Συνειδητοποιούν την ανάγκη μεθοδολογικής και διερευνητικής προσέγγισης για τη σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων, μέσα από αναζήτηση, μελέτη, ανάλυση και σύνθεση γνώσης από αξιόπιστες πηγές και επιστημονική βιβλιογραφία
Εγχειρίδια του μαθήματος:
- Κουτσαμπάσης, Π. (2011) Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή: Αρχές, Μέθοδοι και Παραδείγματα. Εκδόσεις Κλειδάριθμος.
- Dix Alan J.,Finlay Janet E.,Abowd Gregory D.,Beale Russell (2007) Επικοινωνία ανθρώπου υπολογιστή, 3ή Έκδοση.
- Shneiderman Ben, Plaisant Cathrerine (2010) Σχεδίαση Διεπαφής Χρήστη, 5η έκδοση
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
- Θεωρία (50%): Γραπτές εξετάσεις.
- Εργαστήριο (50%): Project report.
Η Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (Human-Computer Interaction) ασχολείται με τη σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση διαδραστικώνπροϊόντων και συστημάτων Η/Υ που υποστηρίζουν αποτελεσματικά τους ανθρώπους σε καθημερινές δραστηριότητες, καθώς και με την μελέτη των σχετικών φαινομένων που προκύπτουν από την διαδικασία.
Το μάθημα περιλαμβάνει Θεωρία και Εργαστήριο (3Θ+2Ε) ανά εβδομάδα.
- Θεωρία (3 ώρες): Διαλέλεις, παραδείγματα, βίντεος, συζήτηση, απορίες.
- Εργαστήριο (2 ώρες, σε 2 γρουπ φοιτητών):
---- (α' μέρος, 6 εβδομάδες): Σχεδίαση Διεπαφών με το Blend for Visual Studio 2013.
---- (β' μέρος, 7 εβδομάδες): Παραδείγματα εφαρμογής μεθόδων σε σχέση με την εργασία σας (χρήστες, σενάρια, πρωτότυπα σε χαρτί, διαμορφωτική και συμπερασματική αξιολόγηση).
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν/μπορούν (να):
- Επίγνωση εύρους ανθρωποκεντρικών μεθόδων έρευνας, σχεδίασης και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων, όπου οι χρήστες είναι στο κέντρο της διαδικασίας τόσο ως προς τις ανάγ
Η Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (Human-Computer Interaction) ασχολείται με τη σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση διαδραστικώνπροϊόντων και συστημάτων Η/Υ που υποστηρίζουν αποτελεσματικά τους ανθρώπους σε καθημερινές δραστηριότητες, καθώς και με την μελέτη των σχετικών φαινομένων που προκύπτουν από την διαδικασία.
Το μάθημα περιλαμβάνει Θεωρία και Εργαστήριο (3Θ+2Ε) ανά εβδομάδα.
- Θεωρία (3 ώρες): Διαλέλεις, παραδείγματα, βίντεος, συζήτηση, απορίες.
- Εργαστήριο (2 ώρες, σε 2 γρουπ φοιτητών):
---- (α' μέρος, 6 εβδομάδες): Σχεδίαση Διεπαφών με το Blend for Visual Studio 2013.
---- (β' μέρος, 7 εβδομάδες): Παραδείγματα εφαρμογής μεθόδων σε σχέση με την εργασία σας (χρήστες, σενάρια, πρωτότυπα σε χαρτί, διαμορφωτική και συμπερασματική αξιολόγηση).
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν/μπορούν (να):
- Επίγνωση εύρους ανθρωποκεντρικών μεθόδων έρευνας, σχεδίασης και αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων, όπου οι χρήστες είναι στο κέντρο της διαδικασίας τόσο ως προς τις ανάγ
Γνωστικό αντικείμενο, σημασία (για το πρόγραμμα σπουδών, και γενικότερα), πρακτικά θέματα παρακολούθησης και αξιολόγησης.
Λέξεις κλειδιά: ορισμοί, ιστορική αναδρομή, πρακτικά του μαθήματος
Σκοπός και γενικά ζητούμενα της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή. Ιστορική αναδρομή Τεχνολογιών και Στυλ Αλληλεπίδρασης. Επισκόπηση αρχών σχεδίασης και ευχρηστίας διαδραστικών συστημάτων. Σχεδιαστικά υποδείγματα (design patterns) για διαδραστικά συστήματα παγκόσμιου ιστού και προσωπικού υπολογιστή. Κύκλος ζωής της ανάπτυξης διαδραστικών συστημάτων. Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση για την ανάπτυξη διαδραστικών συστημάτων, και άλλες προσεγγίσεις.
Λέξεις κλειδιά: στυλ και παραδείγματα αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή, νόμοι ευχρηστίας, αρχές ευχρηστίας, κύκλος ζωής της ανάπτυξης διαδραστικών συστημάτων, πρότυπα αλληλεπίδρασης για βασικές διαδραστικές τεχνολογίες.
Μέθοδοι, τεχνικές, στρατηγικές και μοντελοποίηση για: Παρατήρηση, συνεντεύξεις, focus groups, υπάρχουσα τεκμηρίωση, αναζήτηση πλαισίου (contextual inquiry), ανάλυση ανταγωνιστών, ομαδοποίηση χρηστών και περσόνας, ανάλυση SWOT, στοχοθέτηση, κ.α.
Λέξεις κλειδιά: Παρατήρηση, συνεντεύξεις, focus groups, υπάρχουσα τεκμηρίωση, αναζήτηση πλαισίου (contextual inquiry), ανάλυση ανταγωνιστών, ομαδοποίηση χρηστών και περσόνας, ανάλυση SWOT, στοχοθέτηση.
Μέθοδοι: Σύνοδοι ερμηνείας, σχεδίαση με βάση σενάρια, καταιγισμός ιδεών. - Μοντέλα: Προκαταρκτική σχεδίαση: Όραμα, εννοιολογικό μοντέλο, σενάρια χρήσης και εικονογραφημένα σενάρια. Λεπτομερής σχεδίαση: ροή πληροφορίας, Wireframes, σχεδίαση οθονών.
Λέξεις κλειδιά: Σύνοδοι ερμηνείας, σχεδίαση με βάση σενάρια, καταιγισμός ιδεών, Όραμα, εννοιολογικό μοντέλο, σενάρια χρήσης και εικονογραφημένα σενάρια, ροή πληροφορίας, Wireframes, σχεδίαση οθονών.
Επιθεωρήσεις ευχρηστίας, διαμορφωτικές και συμπερασματικές δοκιμές ευχρηστίας με χρήστες, πλάνο αξιολόγησης, μέθοδοι αξιολόγησης προσβασιμότητας, μέθοδοι αξιολόγησης εμπειρίας.
Λέξεις κλειδιά: Επιθεωρήσεις ευχρηστίας, διαμορφωτικές και συμπερασματικές δοκιμές ευχρηστίας, πλάνο αξιολόγησης, μέθοδοι αξιολόγησης προσβασιμότητας, μέθοδοι αξιολόγησης εμπειρίας.
Το εργαστήριο περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 4751
Αρ. Προβολών : 16701