Ψηφιακές Εφαρμογές για τη Βιομηχανία του Θεάματος: Απεικόνιση Κινούμενων Χαρακτήρων.

Anastasia Dimitra

Περιγραφή

Η θεωρία καλύπτει το θεωρητικό και τεχνικό κομμάτι της τέχνης και ιδιαίτερα της δημιουργίας κινούμενων ψηφιακών χαρακτήρων. Δίνεται έμφαση στην άσκηση και τον πειραματισμό για να κατανοηθεί καλύτερα ο τρόπος της εμψύχωσης. Το μάθημα εστιάζει στον σχεδιασμό και animation χαρακτήρων. Πραγματεύεται θεωρητικές ιδέες παραδοσιακής animation και τεχνικές 2D & 3Dcomputeranimation που θα εφαρμοστούν στην πράξη.

Περιεχόμενο Μαθήματος

 

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

 

 

 

Ακαδημαϊκό Έτος 2013-2014

Οδηγός Μαθήματος

 

 

Τίτλος Μαθήματος

Ψηφιακές Εφαρμογές για τη Βιομηχανία του Θεάματος: Απεικόνιση Κινούμενων Χαρακτήρων.

Κωδικός Μαθήματος

Εξάμηνο Σπουδών

2Ο

Είδος μαθήματος

ΥΕ…

Διδακτικές Μονάδες

Μονάδες ECTS

Έναρξη μαθημάτων

20/2/2014

Διάρκεια

13 εβδομάδες …

Ημέρα / Ώρα

Πέμπτη …15:00 – 18:00

18:00 – 21:00

Κτίριο /Αίθουσα

 

Εργαστήριο Η/Υ ΠΜΣ, Ισόγειο Φοιτητικής Λέσχης,…

 

Διδάσκων/ουσα

Αναστασία Δημητρά

E-mail

a.dimitra@ct.aegean.gr

Τηλέφωνο

 

Γραφείο

Εργαστήριο Η/Υ ΠΜΣ, Ισόγειο Φοιτητικής Λέσχης,…

Ώρες Γραφείου

Πέμπτη 10:00-15:00

 

Βοηθός

E-mail

Τηλέφωνο

Γραφείο

Ώρες Γραφείου

 

Περίληψη:

Η θεωρία καλύπτει το θεωρητικό και τεχνικό κομμάτι της τέχνης και ιδιαίτερα της δημιουργίας κινούμενων ψηφιακών χαρακτήρων. Δίνεται έμφαση στην άσκηση και τον πειραματισμό για να κατανοηθεί καλύτερα ο τρόπος της εμψύχωσης. Το μάθημα εστιάζει στον σχεδιασμό και animation οργανικών μοντέλων. Πραγματεύεται θεωρητικές ιδέες παραδοσιακής animation και τεχνικές 2D & 3Dcomputeranimation που θα εφαρμοστούν στην πράξη.

 

Σκοπός του μαθήματος είναι η γνώση της δημιουργίας και παραγωγής ψηφιακών χαρακτήρων και οι εφαρμογές τους στην βιομηχανία του θεάματος.

 

Μαθησιακοί στόχοι:

 

  • Ικανότητα   σχεδιασμού χαρακτήρα.

  • Ικανότητα  διαχείρισης της animation παραγωγής

  • Ικανότητα  διαχείρισης των αρχών της τέχνης της Animation.

  • Ικανότητα  περιγραφής και δημιουργίας των keyframe / ενδιάμεσων, και σχεδιασμός μονοπατιού κίνησης.

  • Ικανότητα   έλεγχου της κίνησης και μεταμορφώσεων αυτής.

  • Ικανότητα εφαρμογής έλεγχου εκφράσεων.

  • Ικανότητα  διαχείρισης του characteranimation.

  • Ικανότητα  διαχείρισης των αρχών του facialanimation /διαλόγων.

  • Ικανότητα σύνδεσης εικόνων και ήχων-μοντάζ.

  • Ικανότητα χειρισμού motion capture.

Να αναπτύξουν ικανότητες αυτοαξιολόγησης.

Προτεινόμενα Διδακτικά Συγγράμματα:

 

Hart C. (1997).From Flip-Books to Sound Cartoons to 3-D Animation Three Rivers Press

HooksEd, (2000). Acting for Animators. Portsmouth, Heinemann

Judson Rosebush. The Computer Animator’s Technical Handbook, Lynn Pocock,
Morgan Kaufmann Publishers, 2002.
George Maestri., 2002 [Digital] Character Animation 2Volume 1 - Essential Techniques, New Riders,

Kyle Clark2000. Inspired 3D Character Animation,Premier Press

Laybourne K. (1998) The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking

Mike Wellins (2006) Storytelling through Animation, Boston: Charles:River Media.

Richard Williams (2009) The Animator's Survival Kit. Faber&faber

Robert McKee (1997) Story: Substance, Structure,Style, and the Principles of Screenwriting, New York: Regan Books / Harper Collins.

S. Field, 1986 ‘ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ’ η τέχνη και η τεχνική (οι βάσεις της σεναριογραφίας.) ΑΘΗΝΑ:

Κάλβος

Hallas, Whitaker. (1990 ). Timing for animation. Oxford: Focalpress.

Μούρη Ε., (2004)FramebyFrame. ΑΘήνα:NexusPublications

Εργασία:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ :

Η δημιουργία Ψηφιακού Χαρακτήρα σε κίνηση (διάρκεια video 25’’-30’’)

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Ατομική εργασία

Επιλέξτε να δημιουργήσετε έναν ψηφιακό τρισδιάστατο χαρακτήρα σε κίνηση (διάρκεια video 25’’-30’’)

 

ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

Ο χαρακτήρας είναι πειρατής (αγόρι ή κορίτσι):

1. Μπορεί να συνοδεύεται από έναν παπαγάλο.

2. το σενάριο να είναι χιουμοριστικό.

 

Και δημιουργείστε με λεπτομέρεια:

  • Α. τα οπτικά τους χαρακτηριστικά -εμφάνιση.

  • Β. τα διαγράμματα δημιουργίας των ηρώων, με βάση τα παραπάνω στοιχεία.

 

 

 

  • Να δημιουργηθούν χαρακτήρες με βάση τα παραπάνω και να κινηθούν ανάλογα με την προσωπικότητα που θα έχουν αποκτήσει μετά την έρευνα.

Απαραίτητο στοιχείο κατά τον σχεδιασμό είναι οι προσωπικότητες και τα πολιτιστικά τους χαρακτηρίστηκα να αντανακλούνται και στις κινήσεις τους.

 

ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ:

  • Να σκιαγραφηθεί ο χαρακτήρας λεπτομερώς ως προς την εξωτερική, εσωτερική ζωή (η σύνθεση της προσωπικότητάς του) και να δοθεί ο σωματότυπός του/της.

  • Να σχεδιαστεί το φύλλο μοντέλου του κάθε χαρακτήρα με χρώμα.

  • Να συγγραφεί το σενάριο των κινήσεων που θα εκτελεί.

  • Να σχεδιαστεί το storyboard και το animatique.

  • Μοντέλα (motion builder).

  • Δημιουργία τωνκίνησης (animation)

Να δημιουργηθεί η κίνηση και να επενδυθεί ηχητικά.

 

 

  • Να παρουσιαστεί βιβλίο που θα περιέχει:

1. την περιγραφή του κάθε χαρακτήρα.

2. το σενάριο

3. Tostoryboard και το φύλλο μοντέλου του χαρακτήρα και με χρώμα.

4. Τα προσχέδια

5. Την μελέτη.

6.5λεπτη παρουσίαση των παραπάνω με την υποστήριξη οπτικοακουστικού υλικού (οπτική παρουσίαση που θα περιγράφονται τα σταδία της έρευνας).

7. To video με ήχο.

 

 

Πηγές:

Φιλμογραφία

 

Animationfilms/video που έχουν προβληθεί και σχολιαστεί, σημειώσεις που έχουν δοθεί κατά την διάρκεια των διαλέξεων καθώς και η βιβλιογραφία που έχει αναφερθεί.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

επικοινωνία με το κοινό. 20%

Ικανότητα εμψύχωσης, πειραματισμού και παρουσίασης. 30%

Συμμετοχή στην εργασία 50%

 

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

3/4/2013 Παράδοση φύλλων μοντέλου, χώρων με χρώμα, storyboard και animatique με ήχο (ζητούμενα 1-5).

 

Στην εξεταστική του Ιουνίου παράδοση όλης της εργασίας (ζητούμενα 1-7).

 

Δομή Διαλέξεων

Θεωρία:

Εβδομάδα

Θεματική

Βιβλιογραφία

20 Φεβρουαρίου

 

Η τέχνη της animation.

Γνωριμία με την τέχνη στο ψηφιακό περιβάλλον.

Τρόποι έκφρασης.

O χαρακτήρας. Πειρατής

Εφαρμογές.

Σενάριο.

Διαμόρφωση χαρακτήρα

Εσωτερική/εξωτερική ζωή.

Επεξήγηση Άσκησης.

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Νο 1 (1-20) ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Νο 2

S. Field, ‘ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ’ η τέχνη και η τεχνική (οι βάσεις της σεναριογραφίας.) Κάλβος, (ΑΘΗΝΑ1986)

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Robert McKee (1997) Story: Substance, Structure,Style, and the Principles of Screenwriting, New York: Regan Books / Harper Collins.

6 Μαρτίου

  • Δημιουργία χαρακτήρα.

 

  • Σχέδια Κλειδιά Δημιουργία Storyboard / Animatique.

 

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Νο 1 (21-26) ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Νο 3- conceptart

storyboards and lay outs. Watson-Guptill

Timing for animation. Oxford: Focalpress. From Flip-Books to Sound Cartoons to 3-D Animation Three Rivers Press Hart C. (1997).

Mike Wellins (2006) Storytelling through Animation, Boston: Charles:River Media.

13 Μαρτίου

 

  • Ο ρόλος του ήχου και του timing.

  • Animation

  • Ηθοποιία.

  • Animation Lip sync, Facialanimation

 

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Νο 4, 5,7

George Maestri., 2002 [Digital] Character Animation 2Volume 1 - Essential Techniques, New Riders

Richard Williams (2009) The Animator's Survival Kit. Faber&faber HooksEd, (2000). Acting for Animators. Portsmouth, Heinemann

 

27 Μαρτίου

 

Animation

  • Περπάτημα / τρέξιμο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣΝο 6

Walk /Walk1

 

George Maestri., 2002 [Digital] Character Animation 2Volume 1 - Essential Techniques, New Riders

Richard Williams (2009) The Animator's Survival Kit. Faber&faber

3 Απριλίου

 

 

Animation

  • Περπάτημα/ τρέξιμο

  • Ζώων, εντόμων και πτηνών

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣΝο8

George Maestri., 2002 [Digital] Character Animation 2Volume 1 - Essential Techniques, New Riders

Richard Williams (2009) The Animator's Survival Kit. Faber&faber

Μάιος

Motion Capture.

 

Μάιος

Motion Capture.

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο:

Εβδομάδα

Θεματική

Βιβλιογραφία

 

 

1 Μπλοκ με ριζόχαρτα Α4. Μολύβια, γόμες

How to Draw Animation: Learn the Art of Animation from Character Design to

Illuminations, ed. Hannah Arendt NY:Schochen Books.

 

6 Μαρτίου

 

  • Διόρθωση, Σεναρίων, περιγραφών χαρακτήρων.

  • Σχέδια Κλειδιά

  • Δημιουργία Storyboard / Animatique.

  • Σχεδιασμός των κλειδιών του σεναρίου που έχει προηγηθεί στο storyboard.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣΝο 1 (21-38)

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Νο 3

storyboards and lay outs. Watson-Guptill

Timing for animation. Oxford: Focalpress. From Flip-Books to Sound Cartoons to 3-D Animation Three Rivers Press Hart C. (1997).

Mike Wellins (2006) Storytelling through Animation, Boston: Charles:River Media. Learn the Art of Animation from Character Design to

Illuminations, ed. Hannah Arendt NY:Schochen Books.

13 Μαρτίου

 

  • Διόρθωση storyboard

  • Animatique πρακτική άσκηση στο premiere για το timing.

  • Lipsync, FacialAnimation

  • Πρακτική Άσκηση: Δημιουργία Animatique. Ασκήσεων ηθοποιίας

 

Ασκήσεις AnimationΠειραματισμός στο σπίτι με σάκο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣΝο2,4,5,7 Timing for animation. Oxford: Focalpress. From Flip-Books to Sound Cartoons to 3-D Animation Three Rivers Press Hart C. (1997).

Mike Wellins (2006) Storytelling through Animation, Boston: Charles:River Media. Learn the Art of Animation from Character Design to

Illuminations, ed. Hannah Arendt NY:Schochen Books.

 

Hallas, Whitaker. (1990 ). Timing for animation. Oxford: Focalpress.

 

 

 

 

 

27 Μαρτίου

 

Πρακτική Άσκηση:

Διορθώσεις ασκήσεων animation

Timing/ κλειδιά/ ενδιάμεσα

  • Animation

  • Περπάτημα / τρέξιμο.

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Νο 6

Walk/walk1

Richard Williams (2009) The Animator's Survival Kit. Faber&faber

 

Hallas, Whitaker. (1990 ). Timing for animation. Oxford: Focalpress.







 

 

 

3 Απριλίου

 

Παράδοση φύλλων μοντέλου του κάθε χαρακτήρα και των χώρων με χρώμα.

  • Το storyboard & animatique μεήχο.

  • Κινήσεις
    Ζώων, εντόμων και πτηνών

 

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣΝο 8.

Richard Williams (2009) The Animator's Survival Kit. Faber&faber

 

Hallas, Whitaker. (1990 ). Timing for animation. Oxford: Focalpress.







 

 

 

Μάιος

Motion Capture.

 

Μάιος

 

Motion Capture.

 

Μάιος

Motion Capture (διόρθωσητου animation)

 

Μάιος

 

Motion Capture (διόρθωσητου animation)

 

Αξιολόγηση – Εξέταση:

Α. Συμμετοχή στα εργαστήρια 50%, ασκήσεις θα εκπονούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου για την καλύτερη κατανόηση της ύλης.

 

Β. Άσκηση με ημερομηνία παράδοσης στην εξεταστική του Ιουνίου.

Θέμα δημιουργία ψηφιακού χαρακτήρα. Οι διευκρινήσεις έχουν προηγηθεί.

Η εργασία είναι ατομική και μετράει το 50% του τελικού βαθμού με την προϋπόθεση ότι είναι πάνω από την

βάση (αλλιώς το αποτέλεσμα δεν μετράει καθόλου και ο/η φοιτητής/τρια χάνει το 50% του τελικού του/της βαθμού).

Επίσης βασική προϋπόθεση είναι η συστηματική παρακολούθηση των διαλέξεων και η τήρηση των επιμέρους παραδόσεων. Καμία εργασία δεν θα γίνει δεκτή αν δεν έχουν τηρηθεί τα παραπάνω.

Το video θα παραδοθεί μαζί με μια οπτική παρουσίαση που θα περιγράφονται τα σταδία παραγωγής του video καθώς και ή έρευνα που έχει προηγηθεί..

 

 

 

Ενότητες

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -